Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری

اجرای 64 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری موجب افزایش 57 درصدی راندمان در بخش کشاورزی شده است، گفت: از حدود 118 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، تاکنون 64 هزار هکتار تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است.

اجرای 64 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، غلامرضا ذاکر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رویکرد اصلی ما در سازمان جهادکشاورزی اجرای سامانه‌های نوین آبیاری برای افزایش راندمان و بهره‌وری آب و خاک است، گفت: از حدود 118 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، تاکنون 64 هزار هکتار تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری از جمله بارانی، تیپ و موضعی قرار گرفته است.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجرای سامانه‌های نوین موجب افزایش 57 درصدی راندمان در بخش کشاورزی شد، این عدد در بحث آبیاری تیپ به حدود 95 درصدنیز می‌رسد.

ذاکر در ادامه با اشاره به اینکه 65 درصد از اراضی زراعی کشاورزی از طریق آب‌های زیرزمینی تغذیه می‌کنند، افزود: در حال حاضر 3 هزار و 600 حلقه چاه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد؛ هدف ما استفاده از آب‌های زیرزمینی به بهترین نحو است.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و استفاده از کنتورهای هوشمند حجمی در دشت‌های ممنوعه و بحرانی از مهم‌ترین اولویت‌های ما برای حفظ آب و خاک است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید