Iranian Agriculture News Agency

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان

تسریع در رسیدگی پرونده‌های دامپزشکی، عامل مهم بازدارندگی از تخلف است

رئیس شبکه دامپزشکی ضمن دیدار با دادستان این شهرستان، لزوم تسریع رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی دامپزشکی را خواستار شد.

تسریع در رسیدگی پرونده‌های دامپزشکی، عامل مهم بازدارندگی از تخلف است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رئیس شبکه دامپزشکی ضمن دیدار با دادستان این شهرستان، لزوم تسریع رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی دامپزشکی را خواستار شد.

دادستان شهرستان لردگان و خانمیرزا با مهم بر شمردن فعالیت‌های نظارتی دامپزشکی گفت: وظایف حاکمیتی دامپزشکی بر تأمین سلامت دام‌ها و تضمین امنیت غذایی جامعه تأکید دارد.

سعید جریده‌اصل افزود: دادستانی این شهرستان با همراهی دیگر دستگاه‌های همکار و مؤثر، تمام توان خود را برای افزایش سطح همکاری با دامپزشکی شهرستان به کار خواهد گرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان و خانمیرزا به اهمیت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان (دام) اشاره کرد و گفت: یکی از بیماری‌های مهمی که می‌توان در فصل سرد سال شیوع یافته و گسترش پیدا کند، بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

بیژن حسین‌پور آقایی افزود: این بیماری علاوه بر وارد آوردن خسارات اقتصادی سنگین به صنعت پرورش طیور و کاهش اشتغال افراد مرتبط با این حوزه، به عنوان یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان، سلامت آحاد مردم را تهدید می‌کند. بنابراین پیشگیری از رخداد آن دارای اهمیت است و کنترل آن پس از بروز و گسترش قطعاً  کار آسانی نخواهد بود.

وی گفت: نباید اجازه داد برخی از افراد سودجو با تهیه و توزیع طیور (زنده فروشی) در سطح روستاها و مناطق دیگر این شهرستان، مخاطرات بهداشتی را سبب شوند و امیدواریم با داشتن احکام قضایی مرتبط با این حوزه، بتوانیم با این خاطیان برخورد قانونی لازم را داشته باشیم.

حسین‌پور آقایی تصریح کرد: درخواست دیگر دامپزشکی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌هایی است که به مقامات قضایی ارجاع داده می‌شوند. هرچند با توجه به تنوع فعالیت‌های دامپزشکی این پرونده‌ها، دارای تنوع و پیچیدگی در موضوع هستند اما رسیدگی به موقع و در اسرع وقت به این پرونده‌ها، یکی از عوامل مهم بازدارندگی از تخلف است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان و خانمیرزا با تشکر از همکاری‌های مجدانۀ دادستانی شهرستان، خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با این حوزه، همچنین ضابطین قضایی با دامپزشکی شهرستان شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید