Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور طیور و زنبور عسل چهارمحال و بختیاری:

افزایش120درصدی تولید عسل در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 120 درصدی تولید عسل در استان خبر داد و افزود :بارش های مطلوب و پوشش گیاهی مناسب و تسهیلات ارائه شده در سال جاری باعث افزایش 120درصدی تولید عسل این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

افزایش120درصدی تولید عسل در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 120 درصدی تولید عسل دراین استان خبر داد و گفت: بارشهای مطلوب،پوشش گیاهی مناسب و تسهیلات ارائه شده در سال جاری باعث افزایش 120درصدی تولید عسل استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

حسن رحمانی به وجود  2670پرورش‌دهنده زنبورعسل در چهارمحال و بختیاری اشاره و اظهار کرد: این تعداد زنبوردار با دارا بودن308هزار فروند کندوی عسل سالانه 2920 تن عسل تولید می‌کنند.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری با تولید2920تن عسل1/3درصد تولید عسل کشور را به خود اختصاص داده است.

چهار محال و بختیاری با داشتن منابع گیاهی فراوان و مراتع سرسبز یکی از استانهای مستعد برای توسعه زنبورداری و تولید عسل است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید