Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد

راه اندازی کتابخانه‌های سیار عشایری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری به پیگیری‌های این نهاد برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیارعشایری در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

راه اندازی کتابخانه‌های سیار عشایری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در  جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان  به پیگیری‌های این نهاد برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار خبر داد و گفت: رسیدگی به امور عشایر باید به طور همه جانبه دیده شود و توجه به آموزش و امور فرهنگی این قشر پرتلاش کشور نیازمند همت بیشتری است و کتابخانه‌های عمومی تلاش خود را در این راستا به کار گرفته است.

یحیی حسین‌پور جمعیت عشایری استان را بیش از ۱۲۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: امید است همانطور که در سال‌های اخیر طرح‌های زیرساختی و عمرانی متعددی در این مناطق ایجاد شده است بتوان در حوزه فرهنگی و آموزشی نیز گام‌های موثری برداشت.

همچنین رییس آموزش و پرورش عشایر چهارمحال وبختیاری از تحصیل ۹ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در مناطق عشایر این استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: نبود کتابخانه عمومی از چالش‌های حوزه آموزشی این مناطق به شمار می‌رود.

حاتم خالدی افزود: فرهنگ کتاب و کتابخوانی از حلقه‌های گمشده مناطق عشایری استان است، اگر چه اقدامات و برنامه‌هایی در این حوزه انجام شده است اما می‌طلبد تا با همکاری و همراهی دستگاه‌ها اقدامات بیشتری انجام گیرد.

وی، نبود زیرساخت‌ها و تجهیزات کتابخوانی را از مصادیق تبعیض آموزشی در مناطق عشایری دانست و گفت: رفع این تبعیض می‌طلبد تا با تامین منابع مالی لازم بتوان کتابخانه‌های سیار به صورت دائم در مناطق عشایری راه‌اندازی شود.

خالدی با اشاره به وجود دانش‌آموزان با استعداد در مناطق عشایری استان، خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان در سال‌های گذشته با کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی برای استان افتخارآفرینی کرده‌اند که این امر نیازمند توجه بیش از پیش به این مناطق است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید