Iranian Agriculture News Agency

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بازنگری و تدوین برنامه مراقبت و مبارزه با بیماری مشمشه، در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور

دکتر حسین صالحی بیان داشت: دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور از دانشگاهیان و صاحب نظران ملی و استانی خواست تا نقطه‌نظرات اصلاحی علمی و اجرائی جهت بازنگری و تدوین برنامه مراقبت و مبارزه با مشمشه در تک‌سُمیان را ارائه کنند.

بازنگری و تدوین برنامه مراقبت و مبارزه با بیماری مشمشه، در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اظهار داشت: بیماری مشمشه یکی از بیماری‌های مهم مشترک بین انسان و حیوان (دام) است که تک‌سمیان (اسب، الاغ، قاطر) به عنوان میزبان اصلی و مخزن عامل این بیماری محسوب می‌شوند.

دکتر حسین صالحی ادامه داد: برنامه ملی مراقبت و مبارزه با مشمشه در تک‌سُمیان از دسته بیماری‌های اولویت‌دار (استراتژیک) دفتر بهداشت و بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور بوده و در سال 1398 تأکید ویژه ای برای کنترل، مراقبت و مبارزه با آن در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از همۀ دامپزشکان، اعضای هیئت علمی دانشکده‌های دامپزشکی، متخصصین بیماری‌های دام بزرگ، متخصصین باکتری شناسی دامپزشکی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دیگر صاحب‌نظران درخواست می‌شود تا نقطه نظرات اصلاحی علمی و اجرائی خود را جهت بازنگری و تدوین دستورالعمل مربوط به این بیماری، برای اجرا در سال آینده (1399) به این اداره کل یا به دفتر بهداشت و بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید