Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید 100تن ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری

مدیر شیلات وآبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت :پیش بینی می‌شود در سال جاری 100 تن ماهی سردابی در استخر‌های کشاورزی چهارمحال وبختیاری تولید شود.

پیش بینی تولید 100تن ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر شیلات وآبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت :پیش بینی می‌شود در سال جاری 100 تن ماهی سردابی در استخر‌های کشاورزی چهارمحال وبختیاری تولید شود.

 منصوری با بیان اینکه استانچهارمحال و بختیاری دارای پانزده استخر دو منظوره پرورش ماهیان سردآبی است، گفت: دراستان چهارمحال و بختیاری15 استخر دو منظوره فعال پرورش ماهی وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 100 تن ماهی در این استخر‌ها تولید شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود :پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی ، موجب می شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح و برخی از مواد مورد نیاز  گیاهان را به صورت محلول  به گیاه برساند.

وی تصریح کرد: پرورش ماهی در استخر‌ها در فصل کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، افزایش تولید وبهره وری در امر کشاورزی می باشد

شایان ذکر است، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های کارون و زاینده رود است که سالانه با تولید 24 هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل آلای کشور را دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید