Iranian Agriculture News Agency

استفاده از پهپاد برای مبارزه با آفات در مزارع دیم چهارمحال و بختیاری

استفاده از پهپاد برای مبارزه با آفات در مزارع دیم چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: درصدد هستیم با استفاده از سیستم پهپاد برای مبارزه با آفات از جمله سِن گندم در دیم‌زارها استفاده کنیم.

سیروس بیک‌بکان، با اشاره به روند اجرای طرح جهش در دیم‌زارهای استان، اظهار کرد: در سال‌جاری با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام این طرح به مرحله اجرا درآمد، سهمیه استان در این طرح ۳۰ هزار هکتار بود که تاکنون ۳۱ هزار هکتار فعالیت در این حوزه صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۲ هزار هکتار از مزارع کشت گندم و جو در طرح جهش دیم‌زارها تاکنون تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، از مزارع دیم استان بالغ بر ۲۲ هزار هکتار زیر کشت گندم، ۶۰۰۰ هکتار زیر کشت جو و ۷۰۰ هکتار زیر کشت نخود قرار گرفته و همچنین در سال جدید ۴۰۰ هکتار علوفه در مزارع دیم استان کشت می‌شود.

وی بیان کرد: هر ساله بخشی از اراضی آیش چهارمحال و بختیاری بایر بودند، اما امسال درصدد هستیم مزارع آیش را با کشت علوفه پوشش دهیم تا بخشی از کمبود علوفه با کشت در دیم‌زارها نیز جبران شود، بذرها مورد نیاز کشاورزان نیز توزیع شده است.

بیک‌بکان گفت: در سال‌جاری ۷۴ پرونده به بانک‌های عامل ارسال شده است تا تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد به کشاورزان برای کشت مکانیزه در دیم‌زارها پرداخت شود، تاکنون پرداخت تسهیلات به ۳۵ پرونده انجام شده است که این کار می‌تواند تحول خوبی در دیم‌زارها ایجاد کند، همچنین درصدد  هستیم با استفاده از سیستم پهباد برای مبارزه با آفات از جمله سِن گندم در دیم‌زارها استفاده کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید