Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت ۴۰ هزار تن محصول در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، گفت: برداشت ۴۰ هزار تن محصول در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی برداشت ۴۰ هزار تن محصول در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، روح‌الله سعیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، گفت: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها بیش از ۴۰ هزار تن محصول در استان برداشت شود

سعیدی، افزود: سال گذشته در ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان، حدود ۳۳ هزار تن انواع محصولات برداشت شد اما پیش‌بینی می‌شود امسال با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها چنانچه ۲ بارندگی موثر در فصل بهار رخ دهد، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش عملکرد داشته باشیم.

وی، با بیان اینکه، امسال طرح جهش تولید در دیم‌زارها در ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۹۰ درصد این برنامه محقق شده و ۲۷ هزار هکتار از سطح در سامانه ثبت و با کشاورزان انعقاد قرار داد شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزود: در این طرح چهار هزار و ۵۰ کشاورز در ۴۳۲ روستای استان مشارکت می‌کنند.

سعیدی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم‌زارها در ۱۰ هزار هکتار سطح به صورت کشت مستقیم اجرا می‌شود، اظهار داشت: در حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ سطح نیز به صورت کشت عمود بر شیب است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در قالب این طرح برای جذب ادوات کشاورزی، ۵۱ پرونده به بانک ملی معرفی شده است که تاکنون بانک برای ۲۲ دستگاه واریز وجه انجام شده و ۱۲ دستگاه به استان وارد شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این طرح از بذرهای اصلاح شده استفاده می شود، به کشاورزان توصیه کرد تا بحث تغذیه اراضی و مبارزه با علف‌های هرز را جدی بگیرند و کود سرک را به موقع استفاده کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید