Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی استقرار 70 واحد صنعتی در شهرک تخصصی بادام چهارمحال و بختیاری

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت : 7 واحد در شهرک تخصصی بادام قرار است سه کار بسته بندی، فرآوری و بسته بندی و خدمات صورت می‌گیرد.

پیش بینی استقرار 70 واحد صنعتی در شهرک تخصصی بادام چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر در نشست اهلیت سنجی شهرک تخصصی بادام و احداث شهرک دانش‌بنیان تولید نهاده‌های کشاورزی، اظهار داشت: سه تا پنج هزار میلیارد تومان تولید بادام استان چهارمحال و بختیاری بوده که حدود 24 هزار تن متوسط تولید در استان است.

وی افزود: حدود چهار تا شش درصد تولید ناخالص داخلی استان در بخش کشاورزی وابسته به صنعت بادام است که این صنعت جزو صنایع پیشرو استان محسوب می‌شود اما متاسفانه همه این تولید به صورت خام فروشی است و صنعت ارزش افزوده بادام تا به امروز در استان ایجاد نشده است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان گفت: متاسفانه در سالی که گذشت 2 هزار و 400 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به باغات بادام استان خورد، ارزش افزوده 5 هزار میلیاردی بادام را با شهرک تخصصی بادام می‌توان به 10 هزار میلیارد افزایش داد و نقش آن را در درآمد خانوار دوچندان کرد.

وی با اشاره به استقرار 70 واحد صنعتی در شهرک تخصصی بادام استان، گفت: این شهرک تخصصی بادام نباید کارگاه شکل باشد باید افرادی باشند که در زمینه صادرات وفراوری وارد کار شوند، این 70 واحد در شهرک تخصصی بادام قرار است سه کار بسته بندی، فرآوری و بسته بندی و خدمات صورت می‌گیرد.

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: 30 تا 35 هزار تن تولید هلو وجود دارد که دو هفته آخر برداشت از بین می‌روند و باید در همین واحدها پیش بینی شوند، استقرار واحدهای دانش بنیان پیش بینی شود و ظرفیت سنجی این 70 واحد در شهرک صنعتی باید با برنامه روشنی صورت گیرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید