Iranian Agriculture News Agency

وجود ۵۹ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان کیار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار با اشاره به اقلیم مناسب این شهرستان و توسعه زنبورداری گفت:تعداد زنبورستانهای این شهرستان ۴۲۰ مورد می باشد که تعداد ۵۹۰۰۰ کلنی زنبور عسل را در خود جای داده و اشتغال ۱۵۴۰ نفر را فراهم آورده است.

وجود ۵۹ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان کیار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان کیار در رابطه با اقدامات صورت گرفته جهت توسعه ظرفیت تولید عسل در این شهرستان بیان کرد: با توجه به پوشش گیاهی و مراتع در کنار ارتفاع مناسب از سطح دریا و هوای خنک و معتدل آن در ۶ ماهه اول سال، این شهرستان را به مکان مناسب برای زنبورداری و تولید عسل با کیفیت بالا تبدیل کرده است و هر ساله به جز زنبورداران بومی تعداد زیادی از فعالان پرورش زنبور عسل، این شهرستان را مقصد خود قرار می دهند.

سعید داودی نیا افزود: تعداد زنبورستانهای این شهرستان ۴۲۰ مورد می باشد که تعداد ۵۹۰۰۰ کلنی زنبور عسل را در خود جای داده و اشتغال ۱۵۴۰ نفر را فراهم آورده است.

داودی نیا اظهار کرد:با تشکیل شرکت تعاونی گل نوشان کیار، امورات مربوط به زنبورداری در سطح شهرستان به سهولت انجام می گیرد.

مسئول اداره ترویج شهرستان گفت: به منظور آموزش و ارتقا سطح مهارت علمی و عملی زنبورداران، دوره مهارتی-ترویجی پرورش زنبور عسل به صورت تئوری و عملی با حضور ۶۰ نفر از زنبورداران این شهرستان برگزار گردید.

سمیه حیدریان افزود: در این دوره اصول نگهداری و پرورش زنبور عسل، نحوه تولید برموم، ژل رویال، گرده گل و امراض و بیماریهای زنبور عسل آموزش داده شد.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی-ترویجی، استفاده از علم نوین زنبورداری و افزایش تولید در حرفه زنبورداری بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید