Iranian Agriculture News Agency

کشت کلزا در یک هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز کشت کلزا در مزارع استانت خبر داد و گفت: کشت کلزا امسال در سطح یک هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی آبی استان انجام می‌شود که در حال تقسیم سهم شهرستان‌ها هستیم.

کشت کلزا در  یک هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،روح الله سعیدی از آغاز کشت کلزا در مزارع چهارمحال و بختیاری گفت: کشت کلزا امسال در سطح یک هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی آبی استان انجام می‌شود که در حال تقسیم سهم شهرستان‌ها هستیم.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشت کلزا در مناطق سردسیری باید سریع‌تر صورت گیرد، افزود: بر اساس شرایط آب و هوایی کشت کلزا در این مناطق باید حداکثر تا ۲۵ شهریورماه تمام و آبیاری نخست انجام شود اما در شهرستان‌های اقلیم معتدل‌تر تا هشتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال چهار هزار تن کلزا برداشت کنیم که که همه محصولات به کارخانه‌های روغن‌کشی به منظور مصرف کشوری ارسال می‌شود.

سعیدی اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته ۱۵ هزار تومان و در سال جاری با رشد ۵۷ درصدی به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده هم افزایش بیشتری داشته باشد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان بیان داشت: اگر سرمایه در گردش زراعت به استان تعلق بگیرد حتما این سرمایه به کشاورزان تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: نهاده بذر و سم به صورت یارانه‌ای تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

سعیدی تأمین روغن و کاهش وابستگی کشور را هدف از کشت کلزا دانست و اظهار داشت: گنجاندن کلزا در کشت تناوب گیاهانی مانند گندم و جو سبب افزایش عملکرد آن‌ها می‌شود و به پایداری این محصولات در سال‌های بعد کمک می‌کند.

وی ادامه داد: سیستم ریشه‌ای کلزا سبب بهره‌برداری لازم از لایه‌های زیرین خاک است که سبب کاهش رشد علف‌های هرز و آماده کردن مزرعه برای رشد گیاهان پاییزه می‌شود.

سعیدی در پایان گفت: شهرستان‌های بروجن، شهرکرد و لردگان بیشترین سطح برای کشت را دارند و تلاش می‌کنیم که رشد به موقع صورت گیرد تا محصول دچار سرمازدگی نشود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید