Iranian Agriculture News Agency

با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری:

قدردانی از کشاورزان یاری رسان به بحران آب شرب شهرکرد

در آیینی با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و مسئولان استانی از کشاورزان یاری رسان در بحران آب شرب مردم شهرکرد تجلیل بعمل آمد

قدردانی از کشاورزان یاری رسان به بحران آب شرب شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،کشاورزانی که تمام سرمایه‌شان زمین آن‌هاست و در طول سال زحمت کشت و آبیاری را می‌کشند تا در نهایت برداشت خوبی داشته باشند، با به وجود آمدن مشکلات آب شرب برای مردم شهرکرد، از سرمایه و زمین خود چشم‌پوشی کردند.

کشاورزانی که در فصل تابستان کشت آن‌ها نیاز به آبیاری دارد، در اقدامی بی‌نظیر مردم را اولویت قرار دادند و هرگز فکر زیان نکردند، کشاورزانی که چاه‌های خود را برای آب شرب مردم شهرکرد در اختیار دولت قرار دادند بدون آنکه لحظه‌ای تردید کنند.

مردم استان چهارمحال و بختیاری با وجود تنش آبی در این روزها، شاهد حضور خالصانه کشاورزان در صحنه بودند و دیدند که ستون‌های امنیت غذایی کشور این روزها چطور ستون همدلی و پیوند هستند، باتوجه به ایثار کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری باید روایت آن‌ها را شنید.

با گل آلود شدن چشمه کوهرنگ و قطعی آب در شهرکرد، کشاورزان 15 چاه برای آب شرب در اختیار دولت قرار دادند که تمامی آن‌ها از روز اول وارد مدار شدند.

کشاورزان کشت بهاره و صیفی‌جات داشتند که با در اختیار قراردادن چاه‌های خود برای تامین آب شرب مردم، زیان و خساراتی دیدند اما هیچ کشاورزی درخواست جبران خسارت نکرد.

 هیئت مدیره و سهامداران کشاورزان طرح عمان با انتقال آب به شهرکرد موافقت کردند و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره کشاورزان طرح فدک قوچان نیز این طرح را در اختیار شهرکرد قرار دادند تا بتوان حدود 100 تا 200 لیتر آب در این شرایط اضطراری وارد مدار کرد.

 باید توجه داشت هرگز کشاورزان، مردم و دولت را تنها نگذاشتند و همیشه در مواقع بحران در صحنه بودند، سال گذشته نیز بحران آب به وجود آمد و چاه‌های کشاورزی وارد مدار شدند که اگر این همکاری نبود قطعا دولت نمی‌توانست آب شرب مردم را تامین کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید