Iranian Agriculture News Agency

ذخیره سازی بیش از 300 تن گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری

مدیر پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ تُن گوشت گوسفند و ۳۳۴ تُن گوشت مرغ در سردخانه های استان ذخیره سازی شد تا به بازار عرضه شود.

ذخیره سازی بیش از 300  تن گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، بهروز آل‌مومن  گفت: پشتیبانی امور دام استان از ابتدای سال جاری گوشت قرمز بدون دنبه، یک هزار و ۶۵۲ راس گوسفند نر به وزن ۳۰ تن را خریداری کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز ۳۳۴ تن گوشت مرغ خریداری شد که همه این میزان گوشت سفید خریداری شده در سردخانه‌های استان ذخیره شده است.

مدیر پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال این اداره کل ۱۱ هزار تُن جو، ۱۹ هزار تُن ذرت و حدود ۱۰ هزار تُن سویا در بین دامداران و مرغداران استان توزیع کرد که البته توزیع تمام نهاده‌های دام و طیور استان بر عهده این اداره کل نیست و میزان مصرف نهاده‌های استان بیشتر از میزان توزیعی این اداره است.

آل‌مومن یادآور شد:هم‌اکنون قیمت مصوب هرکیلو گوشت مرغ گرم دولتی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است ولی به علت کاهش مصرف، زیر قیمت مصوب و به قیمت ۵۵ هزار و 800 تومان در بیشتر نقاط استان به فروش می‌رسد.

وی تاکید کرد: سازمان امور عشایر استان، مباشر اداره کل پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری برای خرید گوشت گوسفند و دام سبک است و برای خرید دام سنگین تاکنون هیچ اتحادیه‌ای اعلام آمادگی نکرده است و در صورت اعلام، به‌سرعت قرارداد با آن اتحادیه دامداری بسته خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید