Iranian Agriculture News Agency

سرما زدگی کام باغداران سامانی را تلخ کرد

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان گفت: به دلیل سرمازدگی در اوایل فصل بهار نسبت به سالهای قبل کاهش تولید در باغات سامان رخ داده است و پیش بینی می شود میزان برداشت محصول امسال نزدیک به ۱۰ هزار تن باشد.

سرما زدگی کام باغداران سامانی را تلخ کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، اعظم شیخ سامانی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان گفت: برداشت محصول بادام از ۱۰ هزار هکتار باغات شهرستان سامان آغاز و روانه بازار می شود.

وی افزود: برداشت بادام در این شهرستان از اواسط مردادماه آغاز می شود و تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد که از هر هکتار باغ آبی به طور متوسط بین ۱٫۵ تا ۲ تن بادام برداشت می شود که البته امسال میزان تولید به دلیل سرمازدگی در اوایل فصل بهار نسبت به سالهای قبل کاهش داشته و پیش بینی می شود میزان برداشت محصول امسال نزدیک به ۱۰ هزار تن باشد.

شیخ سامانی افزود: عمده ارقام بادام تولیدی این شهرستان مامایی، ربیع، سفید، شاهرودی و سنگی می‌باشد که ۶۰ درصد کل بادام مربوط به رقم مامایی است.

بادام، هلو، گردو، انگور، گیلاس، آلبالو، زردآلو  مهمترین تولیدات باغی این شهرستان به شمار می آیند و بادام بیشترین سهم تولیدات باغی شهرستان سامان را به خود اختصاص داده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید