Iranian Agriculture News Agency

معاون اجرایی رئیس جمهور:

احیا اراضی کشاورزی سیل زده چهارمحال و بختیاری

معاون اجرایی رئیس جمهوردر جریان بازدید ار مناطق سیل زده چهارمحال و بختیاری گفت :زمین‌های کشاورزی که در پی وقوع سیل از بین رفتند احیا می‌شود.

احیا اراضی کشاورزی سیل زده چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سیدصولت مرتضوی در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه استان، ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، اظهار داشت: هدف از بازدیدهایی که در استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، اول بررسی مناطق سیل‌زده و سیل‌زدگان و دوم بحث پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود.

وی با اشاره به حضور در 5 شهرستان سیل‌زده استان، ادامه داد: شهرستان بن روستای بارده، شهرستان لردگان، شهرستان خانمیرزا، شهرستان اردل مناطق آلیکوه و دشتک و رستم‌آباد و همچنین شهرستان کوهرنگ، که بیشترین آسیب را در پی وقوع سیلاب دیدند، مورد بررسی قرار گرفتند.

مرتضوی با اشاره به حضور مسئولان کشوری در استان چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: حضور مسئولان در میدان مدیریت و در مناطق سیل‌زده حضور بسیار چشم‌گیری بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور مطرح کرد: مسئولان این استان به خوبی از مدیریت بحران سیل برآمدند، هم پیشگیری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های خوبی در سطح استان انجام شد و هم عملیات امداد و نجات به موقع و هم اسکان موقت آسیب‌دیدگان به خوبی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از جمع‌بندی نهایی، دولت منابع مناسبی را از جمله منابع بلاعوض برای سیل‌زدگان در نظر می‌گیرد، افزود: اکنون مسئولان استانی در بخش‌های مختلف در حال ارزیابی هستند، از جمله بخش کشاورزی، دامپروری، مسکونی، زیرساخت‌های روستایی و سایر بخش‌ها ارزیابی می‌شود.

مرتضوی با اشاره به جبران قطعی بخشی از خسارات وارده به مردم، عنوان کرد: حتما دام افرادی که تلف شده است تامین و همچنین زمین‌های کشاورزی که در پی وقوع سیل از بین رفتند احیا می‌شود. همچنین واحدهای مسکونی که نیاز به تخریب و نوسازی دارند، حتما این کار انجام می‌شود، همچنین اگر مکان واحدهای مسکونی مناسب نیست، مکان‌یابی مناسبی صورت می‌گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: خوشبختانه استاندار چهارمحال و بختیاری دستور به لایروبی انهار و قنوات و بازگشایی مسیل‌ها و مسیرهای آب دادند که اگر در آینده بارندگی شدیدی رخ داد، خسارت کمتری وارد شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید