Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی مدیریت کشت های گلخانه ای

دوره آموزشی ویژه گلخانه داران ،کارشناسان باغبانی شهرستان های ده گانه،مدیران کنترل کفیت گلخانه ها،مسئولین فنی و ناظرین گلخانه ها و کارشناسان نظام مهندسی برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی مدیریت کشت های گلخانه ای

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این دوره یک روزه پیرو آموزش های ادامه دار برای آموزش و بالا بردن توان علمی بهره برداران و کارشناسان در این امر صورت گفت.

شیرانی در ادامه افزود : با توجه به تغییر شرایط اقلیمی کشور و استان،بهره وری بهتر از منابع آب و استفاده از منابع محدود بهترین گزینه به سمت توسعه کشت های گلخانه ای و کشت های متراکم می باشد که دارای اشتغال پایدار،تولید خارج از فصل  و بالا بردن درآمد اقتصادی تولید کنندگان این بخش تنها راهکار، توسعه گلخانه ها است.

 وی ادامه داد : در این زمینه شناخت قابلیت ها و توانمندی ها(استفاده از تکنیک ها و دانش روز)در این بخش برای رسیدن به حداکثری منافع کمی و کیفی تولید نیاز به دیدن آموزش بهره برداران و کارشناسان این بخش است.

در حال حاضر حدود 45 هکتار گلخانه های در حال بهره برداری و بیش از 35 هکتار گلخانه های در حال ساخت با میانگین پیشرفت فیزیکی  بالای 50 درصد در استان است.

دوره آموزشی فوق در محل سالن شهید سلیمانی سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید که با استقبال خوب بهره برداران و کارشناسان این بخش همراه شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید