Iranian Agriculture News Agency

استقرار 48 تیم ارزیاب جهاد کشاورزی در مناطق سیل زده چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بعد از وقوع سیل ۴۸ تیم ارزیابی از سوی جهاد کشاورزی و ۲۰ تیم از صندوق بیمه محصولات کشاورزی مشغول ارزیابی خسارت‌‎های وارده در استان هستند، گفت: از دو روز گذشته یک دستگاه بیل مکانیکی برای لایروبی قنات و کانال در بارده مستقر شده است.

استقرار 48 تیم ارزیاب جهاد کشاورزی در مناطق سیل زده چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بخیتاری،حسین برزگر در جلسه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بعد از وقوع سیل ۴۸ تیم ارزیابی از سوی جهاد کشاورزی و ۲۰ تیم از صندوق بیمه محصولات کشاورزی مشغول ارزیابی خسارت‌‎های وارده در استان هستند، اظهار کرد: از دو روز گذشته یک دستگاه بیل مکانیکی برای لایروبی قنات و کانال در بارده مستقر شده است.

وی از ارسال حدود چهار تن جو و پنج تن خوراک دام آماده برای دامداران بارده و تامین ۱۷۰ کیسه آرد خارج از سهمیه خبر داد و افزود: خوشبختانه در بارده مشکل نان وجود نداشته و به موقع تامین آرد انجام شد.

برزگر گفت: طبق برآوردهای اولیه حدود ۱۰۵۰ هکتار سطوح اراضی زراعی، ۱۵۵ هکتار سطوح محصولات باغی، ۶۰۰ راس دام سبک روستایی، ۱۰ راس دام سنگین و ۱۰۰ واحد دامداری در استان به دلیل وقوع سیل آسیب دیده‌اند.

وی با اشاره به خسارت‌های وارده به ۳۵ مزرعه شیلات، پل، جاده، قنات، کانال، سربند و استخرهای ذخیره آب، تصریح کرد: بیش‌ترین خسارت‌ها در بحث زیرساخت‌ها بوده است، به طوری‌که در بحث قنوات ۳۸ رشته، راه و جاده بین مزارع حدود ۱۲۰ کیلومتر، کانال‌های آبیاری حدود ۲۰ کیلومتر، سربند، پمپاژ و سرریزها حدود ۴۵ مورد به میزان ۷۸ میلیارد تومان خسارت گزارش شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید