Iranian Agriculture News Agency

خسارت210 میلیارد ریالی سیل به شیلات‌های چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت : طبق آمار تا این لحظه ۸ مزرعه پرورش ماهی در بازفت و کوهرنگ خسارت دیده و ۳۵۰ تن ماهی تلف شدند ارزیابی خسارت 210 میلیارد ریالی در حوزه شیلات استان پیش بینی شده است.

خسارت210 میلیارد ریالی سیل به شیلات‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان پهارمحال و بختیاری ،حسین برزگر گفت: شیلات، دامداری‌ها، مزارع و باغات شهرستان‌های استان طی بارش‌های سیل‌آسا دچار خسارت‌های زیادی شد که جزئیات کامل خسارت‌ها توسط تیم‌های ارزیاب در حال بررسی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری افزود: طبق آمار تا این لحظه ۸ مزرعه پرورش ماهی در بازفت و کوهرنگ خسارت دیده و ۳۵۰ تن ماهی تلف شدند که اگر ارزش هر کیلوگرم را ۶۰ هزار تومان در نظر بگیریم ۲۱ میلیارد تومان خسارت مالی به این ۸ مزرعه وارد شده است.

وی بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ رأس گوسفند نیز در شهرستان کوهرنگ تلف شدند و خسارت در مابقی شهرستان‌ها به مزارع و باغات وارد شده است.

برزگر با بیان اینکه خسارت وارد شده به دام‌های روستای بارده در دست بررسی است، اظهار داشت: از آنجایی که در فصل درو و برداشت محصولات هستیم به خرمن‌های گندم، مزارع برداشت سیب‌زمینی و چغندر قند آسیب و خسارت‌های بالایی وارد شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید