Iranian Agriculture News Agency

کشت چغندرقند در بیش از یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت : کشت چغندقند از نیمه فروردین ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، بر همین اساس یک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت : کشت چغندقند از نیمه فروردین ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، بر همین اساس یک هزار و 156 هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت این محصول رفت.هزار و 156 هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت این محصول رفت.

کشت چغندرقند در بیش از یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطا الله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در این استان چغندر قند به صورت بهاره کشت می شود که کشت آن از نیمه فروردین ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، بر همین اساسیک هزار و  156 هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت این محصول رفت.

وی افزود: در استان چهار محال و بختیاری چغندر قند به صورت بهاره کشت می شود که کشت آن از نیمه فروردین ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، برای کشت یک هکتار چغندر قند 2 تا 3 یونیت بذر نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال زراعی جاری یک هزار و 156 هکتار از اراضی استان به کشت این محصول راهبردی اختصاص یافته که حدود 90 درصد این اراضی مجهز به سیستم آبیاری بارانی هستند.

ابراهیمی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود حدود 64 هزار تن چغندر قند از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت شود که تمامی محصول برداشت شده به صورت تضمینی توسط کارخانه قند استان خریداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال قیمت خرید تضمینی چغندر قند با حدود 70 درصد افزایش نسبت به سال گذشته 17 هزار ریال مصوب شد که با احتساب کمک کرایه 4 هزار ریالی و محاسبه ارزش مشوق های تحویلی (دو کیلوگرم شکر یا قند و 20 کیلو گرم تفاله خشک به ازازی هر تن چغندر تحویلی ) به ارزش تقریبی یک هزار و 500 ریال در هر کیلوگرم ، قیمت خرید تضمینی چغندر قند بر مبنای عیار 16 به حدود 22 هزار و 500 ریال در هر کیلوگرم می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به آب و هوای مساعد استان و شب های خنک که باعث بالا رفتن عیار چغندر قند در استان نسبت به استان های همجوار می شود و با توجه به بالاتر بودن میزان عیار چغندر قند استان نسبت به عیار پایه خرید چغندر قند در استان قیمت هر کیلوگرم چغندر قند حدود 25 هزار تا 26 هزار ریال برآورد می شود .

ابراهیمی تاکید کرد: بیشترین سطح کشت چغندر قند در چهارمحال وبختیاری مربوط به شهرستان های کیار، شهرکرد و بروجن است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید