Iranian Agriculture News Agency

تقوی خبر داد :

پیش بینی تولید 200 هزار تن قارچ خوراکی در کشور

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به افزایش قیمت گوشت و فرهنگسازی در زمینه مصرف قارچ گفت :در سال ۱۳۹۹ در کشور بیش از ۱۷۰ هزارتن قارچ تولید شد که پیش بینی می‌شود این میزان به ۲۰۰ هزارتن برسد.

پیش بینی تولید 200 هزار تن قارچ خوراکی در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به افزایش قیمت گوشت و فرهنگسازی در زمینه مصرف قارچ گفت: سرانه مصرف قارچ در سطح کشور رو به افزایش است .

به گفته تقوی، در سال ۱۳۹۹ در کشور بیش از ۱۷۰ هزارتن قارچ تولید می‌شد که پیش بینی می‌شود این میزان به ۲۰۰ هزارتن برسد.

وی به بی توجهی سرمایه‌گذاران کشور برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید قارچ گفت: تهیه بسته حمایتی برای حوزه باغبانی و توسعه گلخانه در وزارت جهادکشاورزی تهیه شده و لایحه آن تهیه و تدوین شده و آماده ارائه به مجلس است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی، صادرات‌محور بودن را از دیگر سیاست‌های حاکم بر کشت گلخانه‌ای کشور عنوان کرد و گفت: برای توسعه صادرات محصولات باید به سه مولفه تولید انبوه، عرضه مستقیم و تولید باکیفیت توجه داشت.

تقوی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم برای عرضه محصولات گلخانه‌ای در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به دانش فنی، سرمایه‌گذاری مناسب و جانمایی صحیح گلخانه‌ها بپردازیم.

وی با اشاره به تدوین لایحه توسعه و افزایش تولیدات گلخانه‌ای در کشور، تصریح کرد: در این لایحه به فرصت‌ها و چالش‌های فراروی این حوزه پرداخته شده که از چالش‌های موجود می‌توان به بحران انرژی، تامین سرمایه، بحران آب و بازاریابی اشاه کرد که برای رفع آن برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی توسعه گلخانه‌های تابع اقلیم را نسخه‌ای برای مهار بحران انرژی دانست و گفت: یکی از مناطقی که می‌توان از این نسخه بهره گرفت استان چهارمحال و بختیاری است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید