Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با افت زنجره بادام در شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با افت زنجره بادام در این شهرستان خبر داد وگفت :با توجه به اینکه احتمال خسارت‌زدن آفت زنجره بادام وجود دارد به همین دلیل کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با آفت زنجره ی بادام و آفات مهم چوبخوار درختان میوه و روشهای کنترل آنها برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با افت زنجره بادام در شهرستان سامان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: با توجه به اینکه احتمال خسارت‌زدن آفت زنجره بادام وجود دارد به همین دلیل کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با آفت زنجره ی بادام و آفات مهم چوبخوار درختان میوه و روشهای کنترل آنها  با حضور آقای دکتر سعیدی از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و آقای مهندس باقری از مدیریت حفظ نباتات استان و کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با حضور باغداران در محل مرکز فنی و حرفه ای شهرستان سامان برگزار شد.

وی گفت: در پی بررسی های صورت گرفته امکان طغیان زنجره بادام در سطح شهرستان و مناطقی که در سال ۹۸ شاهد طغیان این آفت بودیم وجود دارد، لذا در اقدام اول پایش جمعیت و منطقه ای این آفت در طرح ها و مزارع خصوصا مزارع اطراف مراتع صورت پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که کشاورزان بر روی شاخه درختان تخم‌ریزی آفت زنجره را مشاهده کنند، باید شاخه را هرس و اقدام به آتش زدن آن کنند تا جمعیت این آفت به نوعی برای سال‌های آتی کاهش یابد، زیرا اگر تخم بر روی زمین و ریشه بیفتد به مدت چهار سال از شیره گیاهی درخت تغذیه و به ریشه آسیب می‌زند.

مهندس احمدزاده هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی باغداران با روش های مدیریت و کنترل زنجره بادام در باغات عنوان کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید