Iranian Agriculture News Agency

افتتاح سه طرح کشاورزی در شهرستان بروجن

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از افتتاح سه طرح کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی در شهرستان بروجن خبر داد.

افتتاح سه طرح کشاورزی در شهرستان بروجن

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،رییس سازمان جهادکشاورزی استان از افتتاح طرح توسعه گلخانه سبزی و صیفی در بروجن خبر داد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۲۰مترمربع ساخته شد.

عطالله ابراهیمی افزود: با اجرای این طرح زمینه اشتغال چهار نفر فراهم شد و پیش‌بینی می‌شود ۵۰ تن فلفل دلمه‌ای در هر دوره و ۱۰۰تن گوجه فرنگی تولید شود.

وی از افتتاح ساختمان مرکز خدمات جهاد کشاورزی آورگان در مساحت هزار متر مربع و زیربنای ۱۱۰ متر مربع خبر داد و گفت: این مرکز سه نفر نیروی رسمی دارد و به ۱۲ روستا خدمات ارایه خواهد شد.

به گفته وی، این مرکز سطح زیر کشت ۳۰۰ هکتار زراعی و هزار و ۱۰۰هکتار باغات را زیر پوشش قرار خواهد داد.

ابراهیمی از افتتاح طرح آبیاری نوین تلفیقی در روستای نصیرآباد بخش گندمان در ۱۸.۷ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت:این طرح برای بهره‌برداری ۱۱ کشاورز اجرا شده است که اجرای این طرح زمینه اشتغال مستقیم چهار نفر را فراهم کرده که علاوه بر مصرف بهینه منابع آبی، میزان تولید نیز افزایش می‌یابد.

همزمان با هفته جهادکشاورزی ۴۵طرح کشاورزی در بخش آب و خاک، فنی و مهندسی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح‌های ترویجی افتتاح و یک طرح گلخانه‌ای کلنگ‌زنی می‌شود که با افتتاح این طرح‌ها ۲ هزار و ۲۵۷ خانوار بهره‌مند و زمینه اشتغال هزار و ۴۷ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید