Iranian Agriculture News Agency

رهاورد سفر ریاست جمهوری :

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتباردر حوزه عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر رییس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری ۱۴۰ میلیارد تومان برای امور عشایر این استان مصوب شد.

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتباردر حوزه عشایری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یحیی حسین‌پور اظهار کرد: در سفر رییس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری 140 میلیارد تومان برای امور عشایر این استان مصوب شد.

وی بیان داشت: این اعتبار در جهت ایل راه‌ها، احداث پل، تامین آب شرب عشایر، خرید دستگاه‌های راه سازی و پمپاژ کشاورزی صرف می‌شود، علاوه بر این 2 هزار پنل خورشیدی توسط وزارت نیرو هم برای عشایر استان تامین خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه این اعتبار مشکل بخش عمده‌ای از زیرساخت‌ها را حل می‌کند، شایان ذکر است اعتبارات در بخش آب شرب عشایر بسیار عالی است.

وی افزود: در زمینه آبرسانی سه مسئله آب رسانی سیار، نزدیک رسانی و بهسازی و مرمت چشمه‌ها و آبشخورها برای عشایر صورت می‌گیرد که این گام بزرگی در جهت آبرسانی به عشایر استان چهارمحال و بختیاری است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اعلام آمادگی برای شروع کار، تصریح کرد: عشایر درخواست‌های خود را بدهند تا بررسی‌ها صورت گیرد و اقدامات لازم انجام شود، مطالعات گسترده صورت گرفته است که به محض تخصیص و ابلاغ اعتبار، کار آغاز می‌شود.

حسین‌پور در پایان خاطرنشان کرد: خرید تضمینی دام و متناسب سازی قیمت گوشت با تورم و نهاده‌ها از مشکلات امروزه عشایر است که باید فکری به حال این موضوع و این مسئله را پیگیری کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید