Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از سه طرح بخش کشاورزی در شهرستان بروجن

همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بروجن دو طرح کشت محصولات گلخانه به روش هیدروپونیک و یک طرح تجهیز اراضی به سیستم های نوین آبیاری در شهرستان بروجن به بهره برداری رسید

بهره برداری از سه طرح بخش کشاورزی در شهرستان بروجن

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،غلامعلی حیدری در حاشیه این آئین افتتاحیه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: باتوجه به نامگذاری سال به‌نام "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" توسط مقام معظم رهبری، باید تولیدات با تکیه بر دانش روز باشد، به‌همین منظور دو طرح گلخانه‌ای گلخانه کشت توت فرهنگی به روش هیدروپونیک در شهرستان بروجن به بهره‌برداری رسید.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: توسعه گلخانه‌ها در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی موثر است، هدفگذاری برای توسعه گلخانه‌ها تا سطح ۵۰۰ هکتار در چهار سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران و کشاورزان می‌توانند از فرصت به‌وجود آمده برای احداث گلخانه استفاده کنند، تسهیلات خوبی برای اشتغال در این حوزه در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری  ایجاد شده است.

عطاء‌الله ابراهیمی- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص دو  طرح گلخانه‌ای گلخانه کشت توت فرهنگی به روش هیدروپونیک و آبیاری تحت فشار در بروجن، اظهار کرد: این طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۵۹ هکتار به اجرا در آمد و برای این طرح سه میلیارد و ۱۹۰ میلیون هزینه شد.

وی افزود: دو طرح گلخانه‌ای کشت توت فرهنگی به روش هیدروپونیک در شهرستان بروجن افتتاح شد که این طرح در مساحتی بالغ بر هفت هکتار اجرایی شده است، برای اجرای این طرح هفت میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید