Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:

طرح کاداستر به نفع قشر ضعیف و محروم

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح کاداستر به نفع قشر ضعیف و محروم است، گفت: تأمین امنیت غذایی با حفظ اراضی کشاورزی در سال جاری مورد توجه قرار گرفت که کشاورزان عاملان اصلی این پروژه هستند و طرح کاداستر از این قشر که معمولا منابع مالی ضعیف‌تری دارند حمایت می‌کند.

طرح کاداستر به نفع قشر ضعیف و محروم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یدالله مظاهری در نشست با اصحاب رسانه استان  با بیان اینکه طرح کاداستر به نفع قشر ضعیف و محروم است، گفت: تأمین امنیت غذایی با حفظ اراضی کشاورزی در سال جاری مورد توجه قرار گرفت که کشاورزان عاملان اصلی این پروژه هستند و طرح کاداستر از این قشر که معمولا منابع مالی ضعیف‌تری دارند حمایت می‌کند.

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: قانون رفع موانع تولید در سال ۹۴ مورد توجه قرار گرفت و دولت وزارت جهاد و ثبت‌اسناد را موظف به تحویل اسناد ملی به اشخاص کرد و دستگاه‌های مرتبط ملزم به اجرای این طرح شدند که تا کنون ۱۲۰ الی ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش قرارداد برای اجرای طرح و ثبت سند قرار گرفتند.

معترضان برای دریافت سند از طریق شعب ویژه اقدام کنند

وی ادامه داد: با اجرای این طرح دولت دیگر حق اعتراض در خصوص این اراضی را ندارد و اگر مردم باز هم برای دریافت اسناد خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق شعب ویژه اقدام کنند.

تبدیل ۶ هزار هکتار از منابع طبیعی به منابع مردمی

مظاهری با بیان اینکه از سال ۹۵ تا کنون ۶ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی کسر و به منابع مردم اضافه شده که ۹۹ درصد این کار از سال گذشته عملیاتی شد، اظهار داشت: از سال ۹۵ تا سال گذشته تنها ۶ هزار از اراضی رفع تداخلات شدند اما از دی ماه سال گذشته تا کنون این طرح در ۵۰ هزار هکتار از اراضی اجرا شده است.

وی در پایان با بیان اینکه اراضی روستای شیخ شبان در حال بررسی هستند که آیا شامل رفع تداخلات ارضی می‌شوند یا خیر، ادامه داد: همه اراضی برآفتاب و نسا هفشجان تعیین تکلیف شده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید