Iranian Agriculture News Agency

اسدی اعلام کرد :

رفع تداخل اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۵ هزار هکتار از اراضی یعنی حدود ۲۰ درصد اراضی در کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شده است و تا پایان سال با اعتباری که بدون محدودیت در اختیارمان قرار می‌گیرد کل اراضی استان رفع تداخل می‌شوند.

 رفع تداخل اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،سعید اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح کاداستر در سال ۹۳ در مجلس تصویب و در سال ۹۵ به صورت رسمی در سطح استان اجرایی شد، گفت: در همین سال برای اجرای طرح در ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های سامان و فارسان و در سال ۹۷، ۷۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های سامان، بن، اردل و کیار و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۴ هزار و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی با شرکت‌های قوی قرارداد بسته شد.

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۲۸ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش قراردادها قرار گرفته است که تا کنون ۹۱ هزار هکتار از این اراضی کشاورزی به صورت قطعه‌ای نقشه‌برداری شده است.

وی ادامه داد: اصلاح نقشه‌ها و صدور سند زمان‌بر است که تا سال گذشته ۲۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، بروجن، کوهرنگ و شهرکرد که نقشه‌برداری شده‌اند برای تحویل سند به اداره ثبت اسناد ارسال شده است.

اسدی گفت: موظف هستیم تا سال آینده قانون رفع تداخلات را برای همه پلاک‌های استان انجام داده و قرارداد کاداستر آن‌ها تنظیم و تا سه سال آینده صدور سند همه اراضی را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت اجرای طرح کاداستر از سال گذشته تا کنون قابل قبول است، افزود: ۴۵ هزار هکتار از اراضی یعنی حدود ۲۰ درصد اراضی در کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شده است و تا پایان سال با اعتباری که بدون محدودیت در اختیارمان قرار می‌گیرد کل اراضی استان رفع تداخل می‌شوند.

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی جهادکشاورزی استان به اهداف اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح اطلاعات کاملی از اراضی به دست می‌آید و الگوی کشتی برای آینده تعریف خواهد شد، همچنین مزایایی از قبیل اصلاح و سنددار شدن اراضی کشاورزی، ارتقاع سطح رضایتمندی مردم، ارتقاع سطح  ضریب اطمینان در تولید و... را به همراه دارد.

اجرای طرح کاداستر حمایت کشاورزان را نیاز دارد

وی با بیان اینکه اجرای کامل این طرح برای کشاورز رایگان است، گفت: صدور سند مالکیت محور است و مالک باید متقاضی دریافت سند باشد پس بدون رضایت کشاورز این طرح در مرحله آخر که به صدور مجوز ختم می‌شود دچار مشکل خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید