Iranian Agriculture News Agency

راه اندازی کارگاه اسانس گیری گیاهان دارویی در شهرکرد

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: پیگیری برای راه‌اندازی کارگاه عرق و اسانس‌گیری گیاهان دارویی با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار است.

راه اندازی کارگاه اسانس گیری گیاهان دارویی در شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، نوشا ضیاء گفت: پیگیر‌های آزمایشگاهی و اداری برای استقرار آزمایشگاه همکار محیط زیست با رویکرد افزایش درآمد‌های غیرشهریه‌ای، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش بهره‌وری در دانشگاه اسلامی واحد شهرکرد انجام شده است.

عضو هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: عقد قرارداد برای استقرار الزامات استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵، طراحی و دریافت مجوز همکار محیط‌زیست و دامپزشکی با رویکرد توسعه زیرساخت‌ها، افزایش بهره‌وری، افزایش درآمد‌های غیرشهریه‌ای و آگاهی و برطرف کردن نیاز‌های استان چهارمحال و بختیاری اقدامات انجام شده است.

ضیاء افزود:با همت دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و حمایت سازمان مرکزی، مرکز تحقیقات انرژی و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی با تأیید کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، مجوز تأسیس در این استان را دریافت کرد.

وی با اشاره به این که راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی با تأیید کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف راهبرد منابع و زیرساخت‌هاست، گفت: رویکرد این برنامه متمرکز بر توسعه زیرساخت‌ها، ظرفیت‌های علمی و پژوهشی، درآمدزایی و ارتباط مؤثر با صنایع است.

عضو هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یادآور شد: با توجه به تصویب سرای نوآوری صنایع غذایی و گیاهان دارویی، مجتمع مرکزی آزمایشگاهی برای ایفای نقش کاربردی و مؤثر آن، همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید