Iranian Agriculture News Agency

یک‌هزار و ۳۲۳ تن روغن در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۲۵ تن برنج، ۶۸۴ تن شکر سفید خانوار، یک‌هزار و ۶۵۶ تن شکر صنف و صنعت و یک‌هزار و ۳۲۳ تن روغن و ۲۵۰ تن مرغ واداتی و ۶۰ تن گوشت منجمد به منظور تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

یک‌هزار و ۳۲۳ تن روغن در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی اثرات مثبتی در حوزه تولیدات بخش کشاورزی خواهد داشت، گفت: مواردی از قبیل ایجاد فضای رقابتی، تولید و عرصه محصولات دامی عشایر با قیمت واقعی، افزایش بهره‌وری تولید، افزایش ضریب تبدیل خوراک طیور به گوشت، حذف فساد در فرآیند توزیع نهاده‌های دامی، برقراری عدالت در نظام توزیع یارانه دامی و بهره‌مند بیشتر دهک‌های پایین جامعه از یارانه‌ها از اثرات مثبت این طرح است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افزایش هزینه تولید در بخش دام و طیور نیاز به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دارد، ادامه داد: افزایش قیمت تمام‌شده تولیدات دامی و فشار بر مصرف‌کننده و خانواده و کاهش مصرف سرانه، آسیب‌پذیری دامداران خرد و سنتی به دلایل بالا بودن هزینه‌های تولید از اثرات منفی اجرای طرح حذف ارز ترجیحی است که با بسته‌های حمایتی و سیاست‌های دولت این اثرات منفی هم رفع خواهد شد.

نهاده دام و طیور مورد نیاز استان ۴۲۰ هزار تن است

وی افزود: در حال حاضر میزان نهاده‌های مورد نیاز واحدهای دامداری و مرغداری در استان ۴۲۰ هزار تن است که از این میزان ۱۲۴ هزار تن ذرت، ۱۹۳ هزار جو و بیش از ۱۰۰ هزار تن سویا است.

وضعیت انبارهای استان مطلوب است

ابراهیمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بخشی از نیاز جامعه توسط شرکت خدمات بازرگانی، شرکت غله و شرکت پشتیبانی امور دام تامین می‌شود، اظهار داشت: ذخیره انبار شرکت غله و خدمات بازگانی در خصوص برنج یک‌هزار و ۱۵۹ تن، شکر سه هزار و ۴۴۰ تن، شکرخام سفید ۲ هزار ۷۵۰ تن، روغن ۸۸۱ تن است و همه اقلام مصرفی دارای ذخایر خوبی است.

رییس سازرمان جهادکشاورزی استان گفت: ماهانه ۴۰۰ تن برنج در استان برای تنظیم بازار توزیع می‌شود و نیاز شکر استان ۴۰۰ تن است، مصرف شکر در صنف و صنعت نیز یک هزار و ۵۰۰ تن است و هم‌اکنون ۲۵۰ تن مرغ منجمد وارداتی و ۳۰ تن گوشت منجد در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۲۵ تن برنج برای تنظیم بازار، ۶۸۴ تن شکر سفید خانوار، یک‌هزار و ۶۵۶ تن شکر صنف و صنعت و یک‌هزار و ۳۲۳ تن روغن و ۲۵۰ تن مرغ واداتی و ۶۰ تن گوشت منجمد توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید