Iranian Agriculture News Agency

خریداری بیش از سه هزار تن گندم مازاد کشاورزان در چهارمحال و بختیاری

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری، گفت: تاکنون سه هزار و ۳۰۰ تن گندم مازاد کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

خریداری بیش از  سه هزار تن گندم مازاد کشاورزان در  چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خرید باقیمانده گندم تولیدی سال گذشته در استان از ۲۰ فروردین ماه آغاز شد، گفت: تاکنون سه هزار و ۳۰۰ تن گندم مازاد کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

نعمت الله تقی‌زاده با اشاره به اینکه گندم‌های خریداری شده محصول کشت داخل کشور و محصول سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ است، افزود: هزینه خرید گندم به حساب ۸۰ درصد کشاورزانی که گندم مازاد را به اداره غله تحویل دادند، پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: گندم‌های مازاد کشاورزان براساس دستورالعمل کیفی خرید تضمینی گندم در سالجاری که باید بدون آفات انباری، جوانه‌زدگی و عاری از سموم قارچ باشد از طریق سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهادکشاورزی انجام شد.

تقی‌زاده افزود: در این طرح هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و جایزه تحویل هر کیلوگرم گندم یک‌هزار تومان به کشاورازن پرداخت شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت ذخیره گندم و سایر اقلام مورد نیاز از جمله برنج، روغن و شکر در انبارهای شرکت غله و استان مطلوب است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید