Iranian Agriculture News Agency

در راستای جلوگیری از خروج گوشت مرغ:

افزایش ظرفیت سردخانه ها در چهارمحال و بختیاری

رئیس شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت:افزایش ظرفیت سردخانه‌ها برای جلوگیری از خروج مرغ در دستور کار است.

افزایش ظرفیت سردخانه ها در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،رئیس شرکت پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال پیگیری هستیم که ظرفیت سردخانه‌ها را بیشتر کنیم تا مرغ کشتارشده در استان ذخیره و در مواقع نیاز مورد استفاده هم‌استانی‌ها قرار گیرد.

بهروز آل‌مومن گفت: مازاد مرغ گرم مورد نیاز استان از کشتارگاه‌ها به قیمت ۳۰ هزار تومان و مازاد مرغ نژاد آرین به قیمت ۳۳ هزار و ۳۶۰ تومان خریداری می‌شود.

رئیس پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: تنها یک سردخانه شهید بهشتی در سامان با گنجایش ۶۰۰ تن مرغ در حال فعالیت می‌باشد و این سردخانه در حال حاضر ۲۶۰ تن مرغ و ۵۰ الی ۶۰ تن گوشت منجمد را در خود جای داده تا در مواقع لازم و حساس وارد بازار شوند.

وی با بیان اینکه هر کشتارگاه ظرفیت انجماد ۲۰ تن مرغ را در هر شب دارد، ادامه داد: متاسفانه ظرفیت سردخانه‌ها در کشتارگاه‌ های استان کم است و تنها کشتارگاه جهان‌بین در حال افزایش ظرفیت خود است.

آل‌مومن بیان داشت: گران شدن بسته‌بندی و کارتن امکان ارتقاء ظرفیت سردخانه را به کشتارگاه نمی‌دهد زیرا که از نظر مالی برایش صرفه اقتصادی ندارد.

 وی در پایان گفت: اگر کشتارگاه نتواند همه مرغ کشته شده را در یک شب منجمد کند با مجوز جهاد کشاورزی مرغ به صورت زنده یا گرم به استان‌های دیگر صادر می‌شود ولی در حال پیگیری این مشکل هستیم تا ظرفیت سردخانه‌ها را بیشتر کنیم تا محصولات در استان ذخیره و در مواقع نیاز مورد استفاده هم‌استانی‌ها قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید