Iranian Agriculture News Agency

روزانه ۸۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری کشتار می‌شود

مدیر پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاریبا اشاره به اینکه هم‌اکنون روزانه ۸۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود، افزود: سه واحد کشتارگاه طیور در سطح استان فعال است.

روزانه ۸۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری کشتار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ هزار قطعه مرغ مازاد در مرغداری‌های استان گفت: براساس مصوبه ۲۷ فروردین‌ماه سالجاری برای رفع مشکلات مرغداران استان تاکنون ۵۰ تن مرغ مازاد مرغداری‌ها خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

بهروز آل‌مومن با اشاره به اینکه هم‌اکنون روزانه ۸۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود، افزود: سه واحد کشتارگاه طیور در سطح استان فعال است.

آل‌مومن در خصوص تامین نهاده‌های دام و طیور نیز گفت: مشکل برای تامین نهاده‌های دامی وجود ندارد و ۸۰ درصد مرغداران استان برای تامین نهاده‌های دامی از جمله سویا و ذرت در سامانه بازارگاه ثبت‌نام کردند و نهاده‌های مورد نیاز را با دریافت حواله از شرکت پشتیبانی امور دام استان دریافت کردند.

به گفته وی، هم‌‍اکنون نهاده‌های دام و طیور در استان به میزان کافی ذخیره شده است و کمبود خاصی در حوزه ذرت و سویا وجود ندارد.

مدیر پشتیبانی امور دام چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در قسمت دام و طیور ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو، هفت هزار و ۲۰ تن ذرت و سه هزار تن سویا در اختیار دامداران و مرغداران  استان قرار داده شده است.

آل‌مومن به بازگشت کشتارگاه جونقان به پشتیبانی امور دام استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت انبار این کشتارگاه نیز ۱۰هزار تن است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید