Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی خبر داد:

رفع تداخل 600 هکتار از اراضی هفشجان

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست کمیسیون رفع تداخلات استان از رفع تداخل ۶۰۰ هکتار زمین اراضی ملی به مستثنیات در پلاک هفشجان شهرستان شهرکرد خبر داد.

رفع تداخل 600 هکتار از اراضی هفشجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاالله ابراهیمی در کمیسیون رفع تداخلات استان از رفع تداخل ۶۰۰ هکتار زمین اراضی ملی به مستثنیات در پلاک هفشجان خبر داد و گفت: با این اقدام زمینه افزایش تولید بخش کشاورزی در این منطقه فراهم شد.

ابراهیمی افزود: یکی از وظایف جهادکشاورزی پرداختن به رفع اختلافات اراضی در زمین های کشاورزی و راضی ملی در خارج از محدوده و حریم شهرهاست که در همین راستا، پلاک هفشجان که در سالهای گذشته اختلافات زیاد ایجاد کرده بود در کمیسیون رفع تداخلات مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ درصد از ۲۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان در قالب قانون رفع تداخل و رفع موانع تولید مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رییس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اضافه شدن ۶۰۰ هکتار به مجموع مستثنیات پلاک هفشجان خبر داد و گفت: با این اقدام زمینه توسعه شهرک صنعتی هفشجان فراهم شد و با اضافه شدن ۶۰۰ هکتار به شکل قانونی به مستثنیات مردم زمینه تولید کشاورزی فراهم شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: از ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار پلاک هفشجان، سه هزار و ۴۰۰ هکتار غیرملی تعیین شده است.

علی اصغر سلیمان افزود: پلاک هفشجان از سالهای قبل به عنوان مورد اختلاف مطرح بوده و پرمشغله بوده است و تاکنون چند جلسه برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم جدید نقشه‌های پلاک هفشجان اصلاح می‌شود تا مردم از مزایای صدور ثبت اسناد بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید