Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی، اولویت رونق اشتغال و رفع بیکاری در شهرستان فارسان

سرپرست فرمانداری فارسان گفت: برای رونق اشتغال و رفع بیکاری در این شهرستان تمرکز بر سه اولویت کشاورزی، گردشگری و صنعت هدف‌گذاری شده است.

کشاورزی، اولویت رونق اشتغال و رفع بیکاری در شهرستان فارسان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، صالحی گفت :مهمترین مسئله در شهرستان فارسان بیکاری و نبود زیرساخت‌های مناسب برای رونق اشتغال است.

وی افزود :رونق کشاورزی با بهره‌گیری از علوم روز و فناوری‌های نوین یکی از مهمترین اولویت‌های شهرستان فارسان است و تلاش می‌شود تا رویکرد کشاورزی از حالت سنتی به مدرن مبتنی بر دانش روز تغییر کند و محصولاتی برای کشاورزی انتخاب شود که علاوه‌بر انطباق با اقلیم و جغرافیای شهرستان بیشترین بازده و کمترین اثرپذیری نسبت به مخاطراتی نظیر سرمازدگی و کم‌آبی را داشته باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان فارسان گفت :ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای رونق گردشگری از دیگر اولویت‌های شهرستان فارسان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد :علاوه‌بر جذب سرمایه‌گذار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، استفاده از نرم‌افزار‌های بومی و استارت‌آپ‌ها برای رونق صنعت گردشگری شهرستان در دستور کار قرار دارد.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد حمایت از صنایع کوچک و متوسط از دیگر اولویت‌های این شهرستان برای رونق اشتغال و مهار نرخ بیکاری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید