Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره مهارتی تغذیه باغات ویژه باغداران طرح بزرگ سودجان

دورۀ مهارتی تغذیه باغات میوه سردسیری و خشک به همت ادارۀ آموزش و ترویج و واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد و مرکز جهاد کشاورزی مرغملک و با حضور 20 نفر از باغداران برگزار شد.

برگزاری دوره مهارتی تغذیه باغات ویژه باغداران طرح بزرگ سودجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان پچهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: در ادامۀ آموزشهای انجام شده در سال گذشته، این دورۀ آموزشی با هدف آشنایی هر چه بیشتر باغداران با تغذیۀ گیاهی و اهمیت آن برگزار شد.

فرهاد رفیعی تغذیۀ درختان را عامل مهمی در افزایش بهره‌وری و شاخه‌های پربار برشمرد و افزود: تغذیۀ گیاهی موجب بهبود کمی و کیفی محصول شده و باعث بهبود رنگ، طعم و شکل میوه، کاهش ریزش میوه، افزایش مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و ایجاد مقاومت در برابر سرما می‌شود.

وی بهره‌‌وری را شاخص مهمی در موفقیت اقتصادی عنوان کرد و گفت: افزایش بهره‌وری در باغداری نیازمند آموزش گام به گام باغداران است.

در ادامه کارشناس باغبانی شهرستان شهرکرد گفت: در این دورۀ آموزشی در خصوص عناصر غذایی مورد نیاز گیاه، زمان مناسب تغذیه، نحوۀ نمونه‌برداری از خاک و برگ و آنالیز آنها در جهت تعیین عناصر مورد نیاز گیاه، علائم کمبود عناصر غذایی در گیاه، شناخت کودهای مرسوم در باغات و چالکود صحبت شد و همچنین بنابه درخواست فراگیران به طور عملی هرس تربیت نونهالی درخت نیز آموزش داده شد.

لازم به ذکر است، طرح 2300 هکتاری سودجان شامل 1400 هکتار باغات میوه است که نقش مهمی در درآمدزایی و صادرات شهرستان خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید