Iranian Agriculture News Agency

جوجه‌ریزی 750 هزار قطعه ای در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

جوجه‌ریزی 750 هزار قطعه ای در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سام مردانی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان افزود: هم‌اکنون روزانه بیش از ۸۷ تن مرغ در استان کشتار و عرضه می‌شود که این میزان جوابگوی نیاز استان است.

وی اظهار داشت: پارسال ۱۶ میلیون و ۶۸۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه ۱۸ درصد افزایش جوجه‌ریزی و تولید در سطح مرغداری‌های استان داشت و برای تامین مرغ مورد نیاز در ایام ماه مبارک رمضان نیز در اسفندماه ۱۴۰۰ یک میلیون و ۶۴۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد.

وی به برخی نابسامانی در تولید و قیمت تخم‌مرغ در سطح استان اشاره  کرد و گفت: جلسات هماهنگی با مالکان سه واحد مرغداری مرغ‌تخم‌گذار فعال در سطح استان انجام شده تا ۴.۵ تن(چهار و نیم تن) تخم مرغ مورد نیاز استان را تامین کنند.

به گفته وی، هم‌اکنون سه واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار استان بین ۶۰تا ۹۰ درصد ظرفیت تولید دارند.

طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و دامپزشکی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و دامپزشکی به منظور تامین امنیت غذایی و سلامت عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۱۴ اسفندماه پارسال گفت: اجرای این طرح نظارتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

محمد اسدی افزود: در راستای اجرای این طرح بیش از پنج‌هزار و ۹۵۳ مورد بازدید و نظارت بهداشتی انجام شده که ۱۰۷ مورد غیربهداشتی مشاهده شد و چهار هزار ۶۲۸ کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی جمع‌آوری، ضبط و معدوم شد و در این مدت ۴۷ مورد غیربهداشتی به مراجع غذایی استان ارجاع داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در ایام نوروز و برخی ماه‌ها برای تامین مرغ مورد نیاز استان با مشکل مواجه بودیم، افزود: امسال مشکل خاصی در خصوص تامین مرغ مورد نیاز مردم در سطح استان وجود نداشت.

اسدی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در فرآورده‌های خام دامی نظیر مرغ، گوشت قرمز، ماهی و تخم مرغ، مراتب را با نزدیکترین شبکه دامپزشکی استان در میان گذاشته یا از طریق شماره تلفن های ۱۵۱۲ در سراسر استان موارد تخلف را به اطلاع بازرسان دامپزشکی استان برسانند.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید