Iranian Agriculture News Agency

توزیع 298 هزار تن نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۹۸ هزار تن نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

توزیع 298  هزار تن نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سام مردانی گفت: توزیع نهاده‌های دامی با هدف رفع تنش در بخش نهاده‌ها، کمک به بخش خصوصی، کاهش تاثیرات خشکسالی و جبران افزایش قیمت کاه و یونجه توزیع می‌شود.

به گفته وی، هم‌اکنون توزیع نهادهای دامی برای بهره‌برداران بخش دام و طیور از طریق سامانه الکترونیکی مال‌یار (http://www.malyar.ir/) توزیع می‌شود و این سامانه با همکاری استان‌های چهارمحال و بختیاری و لرستان تهیه شده و توزیع نهاده‌های دامی در اسفندماه از طریق ثبت در این سامانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با فعال شدن سامانه بازارگاه، توزیع نهادهای دامی بین واحدهای تولید طیور به صورت سیستمی انجام می‌شود، گفت: برای توزیع نهاده دامی برای واحدهای تولید مرغ گوشتی، تخم‌گذار به صورت سیستمی و اتواماتیک به میزان نیاز تخصیص داده می‌شود و هم‌اکنون ۱۰۰ درصد نیاز واحدهای مرغداری تامین شده است.

مردانی افزود: هم‌اکنون ۳۵ هزار بهره‌برداری در حوزه دامداری سنتی در سطح استان فعال است که توزیع نهاده‌های دامی بین این واحدها به دلیل پراکندگی واحدها با مشکل مواجه بود و با فعال شدن سامانه الکترونیکی مال‌یار ، توزیع نهاده‌های دامی بین واحدهای دامی روستایی نیز به صورت سیستمی اجرا خواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون برای تامین و توزیع  نهاده‌های دامی مشکل وجود ندارد و برخی واحدها با توجه به شرایط کشتاری و گران شدن کاه و یونجه، برای تامین نهاده‌های دولتی یارانه‌ای راغب‌تر هستند و این مساله باعث می‌شود فشار زیادی برای تامین نهاده‌ها بوجود آید.

به گفته وی، هم‌اکنون یک‌هزار واحد صنعتی دامداری در استان چهارمحال وبختیاری فعال است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید