Iranian Agriculture News Agency

تشدید نظارت برنانوایی های چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید تغییر هرگونه ماشین‌آلات برای پخت نان در نانوایی‌ها با هماهنگی متولیان انجام شود.

تشدید نظارت برنانوایی های  چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، محمدکاظم منزوی در شورای آرد و نان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نظارت بر کیفیت آرد و نان در استان باید تشدید شود، گفت: آمار تخلفات در حوزه آرد و نان به تفکیک هر شهرستان به‌صورت ماهیانه به دبیرخانه این شورا ارسال شود، همچنین ماهانه از کارخانجات تهیه آرد در استان بازدید میدانی توسط بازرسان به‌عمل آید و نتایج گزارشات حاصل از نمونه‌گیری از آردهای تولیدی نیز تا چند روز آینده به دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارسال شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شاهد برخی نارضایتی‌ها بابت پخت نان توسط دستگاه در استان هستیم، گفت: باید تغییر هرگونه ماشین‌آلات برای پخت نان در نانوایی‌ها با هماهنگی متولیان انجام شود، اگر نانوایان به این مسئله بی‌توجه باشند، سهمیه آرد آن‌ها قطع خواهد شد.

سازمان غله افزایش سهمیه آرد شهرستان‌ها را پیگیری کند

وی در خصوص گلایه فرمانداران برخی از شهرستان‌ها برای کم بودن سهمیه آرد نسبت به سرانه جمعیت، توضیح داد: سرانه آرد هر شهرستان بر اساس آخرین سرشماری تخصیص یافته است و در صورت افزایش جمعیت در سال‌های اخیر، نیازمند طی کردن فرآیندهای پیچیده برای افزایش سهمیه آرد هستیم، این مسئله باید توسط سازمان غله پیگیری شود.

منزوی در ادامه با بیان اینکه کارخانجات تولید آرد در چهارمحال و بختیاری با مشکلاتی مواجه هستند، یادآور شد: این مشکلات باید در یک کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد، بحث یک مورد گزارش کم‌فروشی را نمی‌توان به کل استان تعمیم داد، فرمانداری‌های هر شهرستان نظارت بر وزن کیسه‌های آرد توزیعی را در دستور کار قرار دهند و گزارش جامعی را در جلسه آینده شورای آرد نان ارائه دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برخی از شهرستان‌های گردشگرپذیر مانند سامان و بن درخواست افزایش سهیمه آرد را برای ایام نوروز دارند، در حال حاضر نمی‌توان سهمیه مازاد به این شهرستان‌ها اختصاص داد و موضوع باید مدیریت شود.

وی نظارت بر کیفیت آرد و نان را یک وظیفه شرعی عنوان و تاکید کرد: مردم نیازمند توجه در این حوزه هستند، بنابراین باید نظارت‌ها تشدید شود.

کارخانه تولید آرد ماکارونی پلمب شده با شرایطی به چرخه تولید بازگردد

منزوی با اشاره به پلمب یکی از کارخانجات تولید آرد ماکارونی در چهارمحال و بختیاری به‌علت تخلفات متعدد در چند سال گذشته، تصریح کرد: قطعا اشتغال کارگران این کارخانه دارای اهمیت است، بنابراین کارخانه با مصوبه شورای آرد و نان می‌تواند به چرخه تولید بازگردد، اما باید این کارخانه آرد مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کند و همچنین گزارش ماهیانه از خرید گندم خود را به سازمان غله و خدمات بازرگانی ارائه دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نانوایی‌ها برای ایام نوروز باید شیفت‌بندی شوند، گفت: اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان لیست فعالیت نانوایان در ایام تعطیلات نوروزی را تهیه و به دبیرخانه شورای آرد و نان ارسال کنند، روزهای فعالیت نانوایان در این ایام باید به‌صورت خوانا در معرض دید عموم قرار بگیرد.

افزایش کرایه حمل بار آرد در چهارمحال و بختیاری قابل قبول نیست

وی ادامه داد: هرگونه افزایش کرایه حمل بار آرد در چهارمحال و بختیاری قابل قبول نیست، باید دلایل افزایش قیمت کرایه در برخی از شهرستان‌ها مشخص شود.

منزوی در پایان اظهار کرد: بحث تغییر نام و اجاره نانوایی‌ها یک موضوع پیچیده است، باید برای این مشکل یک جلسه مجزا تشکیل شود تا پس از بررسی تمامی جوانب یک تصمیم برای این مسئله اختصاص پیدا کند، این موضوع باعث انحراف در توزیع آرد شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید