Iranian Agriculture News Agency

میرزایی اعلام کرد :

توزیع 90درصد سهمیه کود اوره چهارمحال و بختیاری

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون حدود ۹۰ درصد کود اوره استان حمل و توزیع شده و مابقی نیز تا پایان سال به دست کشاورزان می‌رسد.

توزیع 90درصد سهمیه کود اوره چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مسعود میرزایی گفت: وظیفه حمل و توزیع ۸۰ درصد سهمیه مصرف کود سالانه استان بر عهده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و حمل ۲۰ درصد دیگر بر عهده تعاون روستایی است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تامین تدارک و توزیع کود شیمیایی و بذور اصلاح شده وظیفه این شرکت است، افزود: تا کنون حدود ۹۰ درصد کود اوره استان حمل و توزیع شده و مابقی نیز تا پایان سال برنامه‌ریزی و در حال حمل است.

وی ادامه داد: حدود ۲۶ درصد کودهای فسفاته و پتاسه تا الان توزیع شده و مابقی برای کشت بهاره حمل و توزیع می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه مشکلی برای تامین کود در استان وجود ندارد، گفت: این کودها به صورت ترکیبی و همزمان توزیع می‌شوند یعنی مدیریت شهرستان و عاملین همزمان کودها را پخش می‌کنند.

مدیرعامل شرکت خدماتی کشاورزی استان بیان داشت: در فصل بهار باید کود اوره در مزارع مخصوصا گندم و جو پخش شود که این کود آماده و ذخیره شده و تا پایان سال توزیع می‌شود.

میرزایی افزود: سهمیه شهرستان‌ها را معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی بر اساس نوع کشت و محصول مشخص می‌کند که هم تعیین سهمیه شهرستان و هم حمل توسط شرکت و توزیع به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی گفت: هدف این است که نهاده کشاورزی استان با قیمت مصوب به دست کشاورزان و تولیدکنندگان برسد که تمام تلاش سازمان جهادکشاورزی نیز همین است.

کشاورزان کود ترکیبی برای زمین‌ها استفاده کنند

وی ادامه داد: توصیه به کشاورزان این است این کودها را به صورت ترکیبی و بر حسب زمان کودهای فسفاته و پتاسه خصوصا کود فسفاته را استفاده کنند که در رشد گیاه بسیار موثر است.

توزیع ۶۰۰ تن بذر گندم اصلاح شده

میرزایی اظهار  کرد: حدود ۶۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم با ارقام حیدری، پیشگام، میهن و تیرگان تا کنون در ۱۰ شهرستان استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید