Iranian Agriculture News Agency

مردانی خبر داد :

برای تامین مرغ ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز مشکلی وجود ندارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه عرضه مرغ در بازار استان به‌صورت ماهانه اعلام می‌شود، گفت: روزانه ۱۱۸ تن مرغ کشتار و وارد بازار می‌شود که ۳۸ تن آن مازاد بر نیاز استان است، برای تامین مرغ ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز مشکلی وجود ندارد.

برای تامین مرغ ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز مشکلی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،معاون امور دام سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولید مرغ مازاد بر نیاز، مشکلاتی را برای مرغداران استان ایجاد کرده است، گفت: در استان برای کشتار و انجماد مرغ محدودیت وجود دارد، پشتیبانی امور دام می‌تواند به این مسئله ورود پیدا کند.

سام مردانی در جلسه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری در خصوص پیش‌بینی‌هام لازم برای تامین مرغ مورد نیاز شب عید و ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ۱۰ ماه ابتدایی سال‌جاری میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد با افزایش روبرو شد، میزان جوجه‌ریزی در بهمن‌ماه  تاکنون یک میلیون و ۳۰ هزار قطعه بوده و پیش‌بینی می‌شود این عدد به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه برسد، در دی‌ماه نیز جوجه‌ریزی مازاد بر نیاز استان بود.

معاون بهبودتولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه عرضه مرغ در بازار استان به‌صورت ماهانه اعلام می‌شود، گفت: روزانه ۱۱۸ تن مرغ کشتار و وارد بازار می‌شود که ۳۸ تن آن مازاد بر نیاز استان است، برای تامین مرغ ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تولید مرغ مازاد بر نیاز، مشکلاتی را برای مرغداران چهارمحال وبختیاری ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: در استان برای کشتار و انجماد مرغ محدودیت وجود دارد، پشتیبانی امور دام می‌تواند به این مسئله ورود پیدا کند.

مردانی با اشاره به اینکه تاخیر در حمل نهاده‌های دامی مشکلاتی را برای دامداران ایجاد کرده است، بیان کرد: این تاخیر به‌علت عدم همکاری شرکت‌های توزیع حمل نهاده است، نوسانات قیمت نهاده در بازار آزاد نیز به‌علت حذف ارز ترجیهی به‌شدت افزایش پیدا کرده است و باتوجه به افزایش شدید قیمت نهاده در بازار آزاد، دامداران توان تامین نهاده از بازار آزاد را ندارند.

معاون بهبودتولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: قیمت کاه از ۱۵۰۰ تومان به ۶۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است، همچنین شاهد افزایش قیمت یونجه نیز هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید