Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی اعلام کرد :

پروانه تاسیس ۲۰۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری صادر شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعیین اولویت‌های توسعه‌ای و بهبود و ارتقای محصولات و خدمات کشاورزی در استان گفت: در حال حاضر برای حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی، پروانه تاسیس گلخانه‌های خصوصی صادر شده است.

پروانه تاسیس ۲۰۰ هکتار گلخانه در  چهارمحال و بختیاری  صادر شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد باغبانی استان  با اشاره به تعیین اولویت‌های توسعه‌ای و بهبود و ارتقای محصولات و خدمات کشاورزی در استان گفت: در حال حاضر برای حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی، پروانه تاسیس گلخانه‌های خصوصی صادر شده است که این اقدام در ادامه به ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و آورده از سوی متقاضیان نیاز دارد و امید می‌رود این موضوع در سطح وزارتخانه مطرح و حمایت‌های لازم در این راستا در اختیار استان قرار گیرد.

عطاالله ابراهیمی نیاز به ارائه تسهیلات در بخش توسعه باغات در استان را نیز ضروری دانست و افزود: بخش مهمی از طرح‌های تامین و انتقال آب استان در محدوده مناطقی واقع شده است که از ظرفیت بالایی برای ایجاد باغ برخوردار است و تا پایان سال آینده و در ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۱۲ هزار هکتار در این حوزه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به موضوع حذف و جایگزینی باغات قدیمی و کم‌بهره اشاره و تصریح کرد: اجرای طرح اصلاح باغات استان به مساعدت و همراهی بیشتر مالکان و همچنین تعامل مدیریتی در سطوح بالاتر نیاز دارد.

ابراهیمی نیاز به سرشاخه کاری به ویژه سرشاخه کاری گردو در مناطقی همچون بازفت را یادآور شد و در ادامه گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی از مهمترین ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که در طی مطالعات انجام شده حدود ۲۰ گونه گیاهی با اولویت اقتصادی برای کشت در اراضی استان مشخص شده است که تلاش می‌شود سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در این زمینه جذب و اجرایی شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه متوسط شیب استان ۳۴ درصد است، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار را برای استان مهم ارزیابی کرد و افزود: توجه به توسعه این نمونه از باغات می‌تواند علاوه بر صرفه اقتصادی در حفظ منابع آب‌وخاک موثر باشد.

وی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز برای ارتقای سطح دانش کشاورزی در استان ضروری خواند و گفت: هم‌اکنون ۵۰ شرکت در استان در بخش‌های مختلف علمی و پژوهشی مرتبط با کشاورزی فعال هستند که حمایت از این شرکت‌ها از اولویت‌های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید