Iranian Agriculture News Agency

احمدزاده اعلام کرد :

«سامان» پیشتاز در جذب تسهیلات دامدار کارت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: شهرستان سامان با صدور ۷۵ فقره دامدار کارت به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با تلاش شبانه روزی واحد امور دام مدیریت توانست رتبه دوم صدور دامدار کارت در استان چهار محال و بختیاری را به خود اختصاص دهد .

«سامان» پیشتاز در جذب تسهیلات دامدار کارت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: شهرستان سامان با صدور ۷۵ فقره دامدار کارت به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با تلاش شبانه روزی واحد امور دام مدیریت توانست رتبه دوم صدور دامدار کارت در استان چهار محال و بختیاری را به خود اختصاص دهد .

وی خاطرنشان کرد: با توجه با افزایش قیمت نهاده‌های دامی در سال‌های اخیر و خشکسالی، تسهیلات دامدار کارت جهت کمک به دامداران و حوزه تولید محصولات دامی پرداخت می‌شود.

مصطفی کبیری کارشناس امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان در ادامه گفت: بخشی از هزینه ‌های مورد نیاز دامداران برای خرید نهاده‌های دامی از طریق ثبت نام در سامانه سیتا و در قالب تسهیلات دامدار کارت توسط بانک کشاورزی پرداخت می‌ شود که فقط برای دام‌های هویت‌دار پلاک‌کوبی‌شده اختصاص دارد.

وی افزود : تسهیلات دامدار کارت با نرخ سود ۱۱ درصد و باز پرداخت یکساله تا سقف ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است که به ازای هر راس دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و هر رأس دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان تخصیص داده شده است.

کبیری در پایان تصریح کرد: این کارت قابلیت نقد شدن ندارد و دامداران فقط می توانند از فروشگاه های مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی نهاده های دامی خود را خریداری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید