Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی :

ارائه الگوی کشت و سند دار شدن اراضی کشاورزی در اولویت است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تکمیل طرح کاداستر اراضی زراعی و باغی و سند دار کردن زمین های کشاورزی از اهداف مهم وزرات جهاد کشاورزی و سازمان است تصریح کرد :سند دار کردن اراضی کشاورزی به رفع تداخلات اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز کمک می کند

ارائه الگوی کشت و سند دار شدن اراضی کشاورزی در اولویت است

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، عطاالله ابراهیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در نشست شورای مدیران این سازمان با اشاره به اینکه سند دار شدن اراضی کشاورزی در اولویت مدیریت امور اراضی این سازمان باشد اظهار داشت :سند دار کردن اراضی کشاورزی، کاداستر اراضی ملی، ارائه الگوی کشت، توسعه کشت قراردادی با بهره گیری از الگوهای بین المللی، تسهیل در روند اجرایی در بخش اداری و کشاورزی و کاهش دغدغه تولید کنندگان در دستور کار مدیریت امور اراضی قرار گیرد.
ابراهیمی با بیان اینکه جذب کامل اعتبارات بخش کشاورزی در شهرستان ها گفت :جذب اعتبارات در سطح شهرستان با رویکرد طرح‌های اولویت دار و نگاه محرومیت زدایی، توزیع منابع در سطح شهرستان انجام شده است و اعتبارات شهرستان ها در بخش کشاورزی باید به طور کامل جذب شود.

وی بر تشدید نظارت و بازرسی بر بازار استان اشاره کرد و گفت: نظارت و بازرسی در سطح شهرستان ها تشدید شود و اطلاعات و گزارشات نظارت ثبت سامانه و در سامانه ملی قابل رصد است.

ابراهیمی گفت: با راه اندازی سامانه کودثبت اطلاعات در این سامانه از سوی مروجین پهنه و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی، حواله الکترونیک به نزدیکترین کارگزاری صادر و بهره برداران با مراجعه به کارگزاری، سهمیه کود خود را دریافت می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی تصریح با بیان اینکه تکمیل طرح کاداستر اراضی زراعی و باغی و سند دار کردن زمین های کشاورزی از اهداف مهم وزرات جهاد کشاورزی و سازمان  است تصریح کرد :سند دار کردن اراضی کشاورزی به رفع تداخلات اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز کمک می کند.

ابراهیمی،مراکز خدمات کشاورزی در سطح شهرستان ها کانون اشاعه دانش و اطلاعات کشاورزی و تولیدی است و تجهیز و ساماندهی این مراکز در اولویت مدیران شهرستانی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ساماندهی مجتمع های دامداری در سطح شهرستان ها و نظارت بر این مجتمع ها در اولویت معاونت بهبود تولیدات دامی،مدیریت امور اراضی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید