Iranian Agriculture News Agency

رحیمی اعلام کرد :

۱۵بهمن آخرین فرصت بیمه‌پذیری باغات چهارمحال و بختیاری

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵بهمن‌ماه آخرین فرصت بیمه‌پذیری باغات و تنه درختان است و باغداران باید هرچه سریعتر نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

۱۵بهمن آخرین فرصت بیمه‌پذیری باغات چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،حمید رحیمی گفت : با توجه به محدودیت زمانی و آخرین فرصت برای بیمه‌پذیری محصولات باغی و تنه درختان، باغداران به منظور بیمه محصولات خود در فرصت باقیمانده با مراجعه به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای مستقر در شهرستان‌های خود و یا شعب بانک کشاورزی و مراکز خدمات جهادکشاوری با پرداخت حق بیمه محصولات خود را زیرپوشش بیمه قرار دهند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار هکتار محصول زراعی و باغی در استان از زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت و استان رتبه سوم را در تحقق اهداف بیمه‌ای در سطح کشور کسب کرده است.

رحیمی افزود: امسال استان با ۲ هزار و ۲۵۵میلیارد ریال در ردیف سوم تولید حق بیمه محصولات قرار گرفته است و تاکنون ۴۹درصد محصولات زراعی و ۴۷ درصد محصولات باغی زیرپوشش بیمه قرار گرفته است.

به گفته وی، بیمه کشاورزی از برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزی و کشاورزان است و بخش زیادی از حق بیمه در قالب سهم دولت پرداخت می‌شود.

رحیمی افزود:هم‌اکنون محصول و تنه درختان میوه بادام آبی، بادام دیم، انگور، سیب، گردو، انار، گیلاس و آلبالو، هلو و شلیل، زردآلو و آلوچه، گل محمدی و شفتالو در برابر خطرات طبیعی و آب و هوایی از جمله سیل، تگرگ، سرمازدگی،صاعقه زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۱۵ هزار هکتار از باغات، ۲۰۸ هزار هکتار از محصولات زراعی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع استان که دارای طرح مصوب واگذار شده زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید