Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی :

چهارمین نمایشگاه تخصصی رویداد کشاورزی در دهه فجر برگزار می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمین نمایشگاه تخصصی رویداد کشاورزی، دانش بنیان و نوآور ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری و گلخانه های دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و صنایع تبدیلی همزمان با ایام دهه مبارک فجر برگزار می شود تا فرصتی برای ارتباط بین بهره برداران و تولیدکنندگان ادوات بخش کشاورزی باشد.

چهارمین نمایشگاه تخصصی رویداد کشاورزی در دهه فجر برگزار می شود

به گزار ش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطا الله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه تخصصی رویداد کشاورزی، دانش بنیان و نوآور ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری و گلخانه های دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و صنایع تبدیلی همزمان با ایام دهه مبارک فجر برگزار می شود تا فرصتی برای ارتباط بین بهره برداران و تولیدکنندگان  ادوات بخش کشاورزی باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر فرصت خوبی برای صنایع کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است، افزود: تاکنون استقبال بی نظیری از نمایشگاه به عمل آمده و قرار است در کنار آن جشنواره آشپزی با قارچ نیز برگزار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در دهه فجر امسال ۳۷ طرح مجموعا با اعتبار ۱۹۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی، تسهیلات آورده فرد در استان کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد که شامل ۱٠ طرح در حوزه آب و خاک، هفت پروژه در بخش تولیدات دامی، ۱۵ طرح در زمینه تولیدات گیاهی، سه طرح در حوزه ترویج و نظام های بهره برداری و یک طرح نیز در زمینه صنایع کشاورزی است.

ابراهیمی عنوان کرد: همچنین یک طرح بزرگ گلخانه ای در حوزه گلخانه ای از محل اعتبارات ملی در زمینی به مساحت ۵ هکتار در دهه فجر امسال بهره برداری خواهد شد، این پروژه گلخانه ای با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان شامل ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات دولتی و ۱۲.۵ میلیارد تومان سهم آورده تولیدکننده است که باعث جهش خوبی در زمینه گلخانه ای استان می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲٠ هکتار طرح گلخانه ای دیگر در دست اجرا است که ظرف یک تا ۱.۵ سال به بهره برداری می رسد، بالغ بر ۲٠٠ هکتار پروانه بهره برداری کشت های متراکم نیز صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یک هزار و ۱۴۹ خانوار از ۳۷ طرح دهه فجر منتفع می شوند و ۷۱ روستا بهره بردار این طرح ها هستند، ۴۳۱ اشتغال مستقیم و مابقی غیرمستقیم است و در شهرستان های شهرکرد، خانمیرزا و کیار بیشترین طرح ها مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید