Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

همزمان بادهه فجر 37 طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

چهارمحال و بختیاری از افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۷ طرح عمرانی و تولیدی در حوزه کشاورزی استان همزمان با دهه فجر خبر داد.

همزمان بادهه فجر 37 طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: این طرح‌ها شامل ۱۰ طرح آب و خاک، ۱۵ طرح تولیدات باغی و گلخانه‌ای، هفت طرح تولیدات دامی، سه طرح در حوزه هماهنگی و ترویج نظام بهره‌برداری و یک طرح در بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است.

وی گفت:برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۱۹۹میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها، یک‌هزار و ۱۴۹ خانوار روستایی از خدمات زیربنایی بهره‌مند می‌شوند و زمینه اشتغال یک‌هزار و ۷۱ نفر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان فراهم می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با دهه فجر ۶ طرح عمرانی و کشاورزی در استان کلنگ‌زنی می‌شود که کلنگ‌زنی طرح توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای یکی از مهمترین طرح‌هاست و تاکنون برای اجرای این طرح ۵۸.۵میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی پیش بینی شده که ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات دولتی و ۱۲.۵ میلیارد تومان سهم آورده بهره‌بردار است.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، جهش خوبی در بخش گلخانه استان ایجاد می‌شود و پنج هکتار به سطح گلخانه‌های استان افزوده خواهد شد.

به گفته وی، بیشترین تعداد طرحهای افتتاحی در شهرستانهای شهرکرد، خانمیرزا و کیار است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید