Iranian Agriculture News Agency

رفیعی :

۶ طرح گلخانه ای در شهرستان شهرکرد آماده بهره‌برداری است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: 6 طرح گلخانه‌ای سبزی و صیفی در ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح شهرستان شهرکرد آماده بهره‌برداری می‌شود.

۶ طرح گلخانه ای در شهرستان شهرکرد آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: این گلخانه‌ها در سطح 2/8 هکتار با اعتبار 233 میلیارد و 380 میلیون ریال در هفشجان، کاکلک، دستگرد امامزاده، وانان و فرخشهر به چرخه تولید وارد می‌شوند.

فرهاد رفیعی افزود: 200 میلیارد ریال از اعتبارات این طرح‌ها از محل اعتبارات تبصره 18 صندوق توسعه ملی تأمین گردیده و مابقی آورده شخصی بوده است. وی تقاضا برای احداث و توسعه گلخانه‌ها را در شهرستان شهرکرد طی چند سال اخیر چشمگیر دانسته و گفت: گلخانه‌ها نقش مؤثری در رونق کشاورزی داشته که احداث و توسعه آنها مستلزم حمایتهای مختلف به ویژه حمایتهای مالی و سرمایه‌گذاری است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: بحران آب و کاهش منابع آبی، چالش بزرگی محسوب می‌شود و لازم است برای افزایش بهره‌وری در مصرف آب، توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای به عنوان جایگزین کشتهای سنتی راهکاری برای برون رفت از این چالش جدی، در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان علاوه بر مصرف بهینه آب، اشتغال‌زایی و ارزآوری را نیز از مزایای دیگر توسعه کشتهای گلخانه‌ای برشمرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید