Iranian Agriculture News Agency

جوجه ریزی یک میلیون و 200 هزار قطعه ای در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست تنظیم بازار این استان به میزان جوجه‌ریزی در استان اشاره کرد و گفت: تا ۲۵ دی یک میلیون و ۲۵۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه برسد.

جوجه ریزی یک میلیون و 200 هزار قطعه ای در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی افزود: علاوه‌بر آن ۱۵۰ تن مرغ مازاد تولید نیز در استان خریداری شده که به نظر می‌رسد استان در خصوص گوشت مرغ با کمبودی مواجه نشود.

ابراهیمی در خصوص ذخایر نهاده‌های دامی نیز گفت: هفت هزار و ۹۵۱ تن جو، ۲ هزار و ۷۹۷ تن درت و ۳۸۴ تن گنجاله سویا در استان ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه به سبب مازاد تولید قیمت مرغ در استان زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۲۹ هزار تومان عرضه می‌شود که ۲ هزار تومان زیر قیمت بازار است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در خصوص حمل نهاده‌ها با مشکل روبرو هستیم که انتظار می‌رود از سوی حمل و نقل و راهداری همکاری شود تا نهاده‌ها به موقع دست تولیدکننده برسد و دغدغه آنها برطرف شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص وظایف جدید این سازمان در خصوص نظارت بر عرضه محصولات کشاورزی در بازار استان، بیان داشت: برای انجام این وظایف نیاز به خودرو و امکاناتی نظیر رایانه است که می‌طلبد سازمان صمت در خصوص تامین این تجهیزات همکاری کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه تیم در شهرکرد و در هریک از شهرستانهای استان یک تیم مسئولیت نظارت بر عرضه کالاها را برعهده دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید