Iranian Agriculture News Agency

مردانی اعلام کرد :

فعالیت 7 واحد پرورش شتر مرغ در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب در حوزه پرورش شترمرغ و شتر در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر هفت واحد پرورش شترمرغ در استان وجود دارد و هیچ محدودیتی برای صدور مجوز پرورش شترمرغ در استان نداریم.

فعالیت 7 واحد پرورش شتر مرغ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرورش شترمرغ می‌تواند یکی از طرح‌های دارای صرفه اقتصادی در استان محسوب شود، عنوان کرد: در بحث فروش و بازاریابی گوشت شترمرغ مشکلاتی وجود دارد، بسیاری از مردم تمایلی برای خرید گوشت شترمرغ ندارند.

مردانی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب در حوزه پرورش شترمرغ و شتر در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر هفت واحد پرورش شترمرغ در استان وجود دارد و هیچ محدودیتی برای صدور مجوز پرورش شترمرغ در استان نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: شرایط پرورش شترمرغ با مرغ متفاوت است، اگر شرایط برای پرورش شترمرغ خوب باشد و اراضی موردنیاز نیز تامین شود،  شترمرغ بعد از هشت ماه به وزن ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم می‌رسد.

وی با بیان اینکه پرورش شترمرغ می‌تواند یکی از طرح‌های دارای صرفه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود، عنوان کرد: در بحث فروش و بازاریابی گوشت شترمرغ مشکلاتی وجود دارد، بسیاری از مردم تمایلی برای خرید گوشت شترمرغ ندارند.

مردانی در پایان با اشاره به بحث پرورش شتر در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری به‌علت مسائل زیست‌محیطی ایراداتی را در بحث واگذاری اراضی به طرح‌های پرورش شتر وارد می‌کند، امیدواریم این مشکلات رفع شود تا شاهد توسعه طرح‌های پرورش شتر در استان باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید