Iranian Agriculture News Agency

خسروی خبر داد :

آزاد سازی 500 هکتار از اراضی ملی روستای سرچاه و دوازده امام شهرستان اردل به نفع مردم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل، از آزاد سازی 500 هکتار از اراضی روستای سرچاه دوازده امام در شهرستان اردل به نفع مردم ، خبرداد.

آزاد سازی 500 هکتار از اراضی ملی روستای سرچاه و دوازده امام شهرستان اردل به نفع مردم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سعید خسروی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل، با بیان اینکه، رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات کشاورزان به عنوان یکی‌از اولویت‌های جهاد کشاورزی  در دستور کار قرار دارد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده، اقدامات مربوط به رفع تداخلات اراضی با جدیت، دقت و سرعت عمل بیشتری  انجام شد که نتیجه آن آزاد سازی 500 هکتار از اراضی روستای سرچاه دوازده امام در شهرستان اردل به نفع مردم می باشد.

وی، اظهارکرد: مساحت کل پلاک روستای سرچاه دوازده امام 800 هکتار می باشد که از این میزان 200 هکتار جزء مستثنیات و600 هکتار اراضی ملی بود که با بررسی پلاک مذکور در کارگروه شهرستان و سپس در جلسه کمیسیون استانی رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی  حدود 500 هکتار از اراضی مذکور به نفع مردم آزاد گردید.

همچنین، مهندس گنجی مسئول امور اراضی شهرستان اردل، گفت:اراضی ملی که در دهه ۴۰ سابقه کشت و کار و کشاورزی طبق عکس‌های هوایی داشته اند و با بررسی سایر دستورالعمل و قوانین درحوزه اراضی کشاورزی پس از تایید کارگروه استانی درنهایت به مستثنیات مردم اضافه می‌شود.

همچنین، مهندس یدالله کیهانی مسئول رفع تداخلات شهرستان و کارشناس حقوقی ادامه داد: با توجه به اهمیت توسعه کشاورزی، لزوم رعایت حقوق قانونی تولیدکنندگان واقعی بخش کشاورزی و برای حل مشکلات و رفع دغدغه کشاورزان و حفظ حقوق متقابل مردم و دولت ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در اراضی، رفع این گونه تداخلات و اختلافات ملکی در دستور کار اینجانب می باشد که انشالله با بررسی دیگر پلاک های  شهرستان با موفقیت بیشتری در آینده روبرو خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید