Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

سرعت بخشی به طرح کاداستر اراضی کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصمم بودن دولت در خصوص سرعت بخشی این طرح، خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام جدی دولت در این زمینه و روشن بودن اهمیت طرح سنددار کردن زمین‌های کشاورزی، امید است این طرح در زمان کوتاهی عملیاتی شود و دیگر معطل نماند.

 سرعت بخشی به طرح کاداستر اراضی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری با اشاره به سند دار کردن اراضی کشاورزی و طرح کاداستر، اظهار داشت: سالیان زیادی این طرح در دست اجرا بوده و با کندی پیش می‌رود و اگر روند کار همانند سال‌های گذشته باشد تا بیست سال آینده هم نمی‌توان اراضی کشاورزی را سنددار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته و در لایحه بودجه اعتباری برای آن در نظر گرفته شد، با صحبت‌ها و تاکیدات اسناد به قوه قضاییه باز می‌گردند و با اعتبارات خوب، امیدواری است کار دو ساله جمع شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی، گفت: زمین‌های کشاورزی دارای سند می‌شوند و این موجب از بین رفتن منازعات می‌شود، صاحب ملک برای وثیقه می‌تواند از این سند استفاده کند و برای گرفتن تسهیلات و انجام کار مالی راحت‌تر است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح یک گام رو به جلو است و می‌تواند در خصوص زمین‌های کشاورزی و زراعی کشور مفید باشد، مهمترین پیش نیاز اجرایی شدن این طرح بودجه آن بود که به خوبی اختصاص داده می‌شود.

جعفری در پایان با اشاره به مصمم بودن دولت در خصوص سرعت بخشی این طرح، خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام جدی دولت در این زمینه و روشن بودن اهمیت طرح سنددار کردن زمین‌های کشاورزی، امید است این طرح در زمان کوتاهی عملیاتی شود و دیگر معطل نمی ماند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید